Skocz do zawartości

BMW E87 Kodowanie tylnych lamp LCI High, błąd postojówek.


1BMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam przedliftowe BMW E87 z poliftowymi skrętnymi xenonami, z tyłu zaś poliftowe HIGH LCI.

W xenonach nie świecą ringi, świecą dopiero po resecie licznika zwarcia, na jakieś 2-3min i znów gasną, żarówki nowe, H8, 12v, 35w. Ogólnie jest błąd spalonej żarówki na postojowych, który prawdopodobnie wynika ze źle zakodowanych tylnych lamp.

Skręcanie xenonów, światła mijania oraz długie, wszystko sprawne, światła automatyczne(w dzień postojowe a więc błąd, w nocy mijania), czujnik zmierzchu oraz deszczu.

Obecnie w tylnych lampach prawidłowo świecą tylko kierunkowskazy oraz wsteczny. Reszta jest ustawiona na górną żarówkę, czyli postojowe, hamowania(podwójna moc), przeciwmgłowe(podwójna moc). Postojowe świecą mimo błędu spalonej żarówki i braku świecenia się ringów więc raczej nie jest to prawidłowy obieg postojowych.

Piny są wpięte prawidłowo pod wersję LCI High. Do czwartego pinu są przeciągnięte przewody, obecnie one odpowiadają za przeciwmgłowe, natomiast gdy włożyłem tam przewód kierunków to ładnie zaświecił się pasek led. Po włożeniu przewodu mijania w owy pin, nic.

Z tego co mi powiedziano w aucie jest moduł FRM 3, dodatkowo w opcjach w NCS Dummy widziałem funkcję z Max Brose, więc możliwe, że to FRM 3 Max Brose.

Ogólnie chciałem sam to zrobić, ale jak zobaczyłem ilość opcji to stwierdziłem, że pierw popytam na forum, może ktoś zna dokładne funkcje, które pozmieniać. Dodatkowo chyba widziałem, że światła do jazdy dziennej były wyłączone, patrzałem powierzchownie bo naprawdę sporo tych opcji.

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dodatkowy przewód nie wiem pod co jest podczepiony, ale nie są to ringi ani tablica rejestracyjna bo pomimo ich świecenia, owy przewód nie ma prądu. Wydaje mi się, że jest wpięty pod prawidłowe tylne czyli (postojowe, mijania, stop), które obecnie nie działają.

Moduł to Max Brose, z tego co mi powiedziano to prawdopodobnie jest z E90.

Ogólnie to udało mi się odpalić ringi, świecą bardzo ładnie i mocno, na biało, ale nie działają wtedy tylne hamowania oprócz górnej, więc musiałem ponownie wykodować ringi i obecnie jeżdżę na przyciemnionych halogenach jako dziennych.

Tylne lampy ogólnie są źle zakodowane, wszystko czyli postojowe, hamowania(podwójna moc), przeciwmgłowe(podwójna moc) idzie po przewodzie od przeciwmgłowych, który obecnie wpiąłem w czwarty pin, aby działał pasek led. Jedynie kierunki i wsteczny działają prawidłowo. Lampy próbowałem zakodować samemu, ale ciężko bo od tylnych jest kilka kategorii w module i większość z nich prawdopodobnie musi współgrać. Mianowicie, obecnie potrzebuję przywrócić obieg prądu do tylnych mijania/hamulca, które obecnie nie działają.

Wiem też jak wykodować postojowe z przewodu przeciwmgłowych. Więc jeżeli uda się przywrócić owy prąd i dodatkowy przewód, który ma odpowiadać za ledy nadal nie będzie podawał prądu to przestawię go pod tablicę rejestracyjną.

Jeszcze dodatkowe pytanko. Czy dodawanie parametru do VO automatycznie koduje moduł pod dany model auta? Nie kodowałem jeszcze VO a więc nie wiem jak to robić i jak to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Aby w prelci zastosowac frm3 trzeba zmienic piny w frm. Teraz tyl swieci na przod i odwrotnie, jakos tak to bylo. Dawno robilem. To powinno pomoc. 

Screenshot_20210929-161744_Chrome.jpg

Screenshot_20210929-161744_Chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te auto fabrycznie miało xenony a z tego co mi wiadomo to nie ma FRM1 XE, a to co podałeś to wymiana frm1 na frm3. Więc w teorii miało minimum frm2 xe. W tym Max Brose ogólnie jest jakoś 440 opcji a E90 ma chyba o wiele bardziej proste tylne lampy przewodowo więc wydaje mi się, że kwestia leży w kodowaniu.

Ale załóżmy, że możesz mieć rację. Ogólnie dostęp do tego frm, tym bardziej do pinów nie jest zbyt łatwy. Są one chociaż podpisane? I jak odpiąć zaczep od pokrywy spod kierownicy. Jest on od strony klimatyzacji i nie wiedziałem jak go wyjąć, odczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Max brose pasuje do kazdego e90/e87. Jesli auto jest prelci i mialo nie istotne jakie wyposaznie i nie istotne jaki frm, po zalozeniu lci frm (max), piny nigdy nie beda pasowac i to nie ma prawa dzialac. Robilem to wielkokrotnie. Instrukcje jak rozebrac sa ogolnie dostepne. Nauka kodowania, przepraszam ale to nie ten dzial i duza wiedza, szczegolnie jesli chodzi o pakiet ediabas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie bedzie chodzilo na tym module. Jesli masz lci przod musisz miec frm3, inaczej nie odpalisz drl. Co tam jest porobione tego nikt nie wie. Trzeba wszystko sprawdzac. Mam wrazenie ze przod podlaczony jest do tylu itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem ringi aby działały pwmem w module. Gdy hamuje na wyłącznych światłach to się zapalają zamiast tylnych, więc miałeś rację. Drl udało się włączyć na przyciemnionych halogenach, na auto działały więc ringi pewnie też się da ustawić jako drl, nawet jeśli nie to wystarczą mi jako postojowe. Sam wiesz jaką robotę robią ringi, dlatego warto je zrobić. Prosiłbym Cie o jakąś instrukcję, zdjęcia ze zmiany pinów w frm, byłbym naprawdę bardzo wdzięczny. Oczywiście jeżeli akurat byś przy jakimś pracował bo nie dość, że jest tam mega ciasno to jeszcze trzeba ogarniać piny. Obecnie próbuje przeciągnąć sygnał z górnego stopu do ledów w lampach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.