Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,


Jestem szczesliwym posiadaczem m550i, ktore przyplenelo zza wielkiej wody.

Rocznik modelowy 2020 takze siedzi juz tu3, nasuwa mi sie pare pytan:

- Jaki olej do niego lac? Nie musi byc to olej na ekstremalne warunki, auto uzytkuje normalnie, + dynamiczne trasy. Jazd na tor nie planuje. Olej wymieniany co 10tys.

-Czy dla wersji USA mozna w autoryzowanym serwisie wbic przeglad w kluczyk

- Czy lanie 95 jest ok jesli auto nie ma zadnych modyfikacji

- Zamierzam dac nowe felgi 20" 9j przod i 10,5 tyl. Z tylu bedzie zatem szer opony 285 czy dla xdrivea najleiej bedzie zostawic przod 245 czy 255 tez bedzie optymalne

- jakie macie wskazowki dla uzytkowania i esploatacji tego egzemplarza

- czy ktos na forum moze polecic dobrego specjaliste dla konwersji USA>EU


Dzieki za wszelkie odpowiedzi i wskazowki!

Opublikowano

Witam.

Olej co 10 tyś km to warunek konieczny, po 60 000 km wymienić olej w skrzyni. Felgi 20" warto zainwestować w felgi kute. U mnie felgi 20", mimo że nie jeżdżę po dziurach a felgi i tak muszę prostować co sezon. Benzynę leję zawsze 98 z przyzwyczajenia, chociaż na 95 też było OK, różnicy na standardowym sofcie nie czuję.


Uwagi co do awaryjności, auto serwisowane w ASO od nowości zgodnie z wytycznymi producenta, po

100 000 km wymieniona sprzynia biegów + skrzynia biegów x-drive, po 120 000 km wymieniony silnik, turbiny i intercooler. (wszystko na gwarancji).


Wnioski, jeżdzić i kontrolować czy coś się nie zaczyna sypać, prewencyjnie z wyprzedzeniem wymieniać.


Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam.

Olej co 10 tyś km to warunek konieczny, po 60 000 km wymienić olej w skrzyni. Felgi 20" warto zainwestować w felgi kute. U mnie felgi 20", mimo że nie jeżdżę po dziurach a felgi i tak muszę prostować co sezon. Benzynę leję zawsze 98 z przyzwyczajenia, chociaż na 95 też było OK, różnicy na standardowym sofcie nie czuję.


Uwagi co do awaryjności, auto serwisowane w ASO od nowości zgodnie z wytycznymi producenta, po

100 000 km wymieniona sprzynia biegów + skrzynia biegów x-drive, po 120 000 km wymieniony silnik, turbiny i intercooler. (wszystko na gwarancji).


Wnioski, jeżdzić i kontrolować czy coś się nie zaczyna sypać, prewencyjnie z wyprzedzeniem wymieniać.


Pozdrawiam.

 

Gwoli ścisłości i uczciwości muszę tutaj przytoczyć wpis kolegi bo sposób traktowania samochodu na pewno ma wpływ na trwałość jednostki i podzespołów. Nic Mi do tego kto jak używa swój samochód bo to jego sprawa ale bez tego komentarza nie będzie pełnego obrazu. Niech każdy wyciągnie wnioski.



Re: Realne spalanie G30 diesel i benzyna


Postprzez Piotr U » 03 Sty 2020 21:44

Witam Wszystkich. Od kilku dni jestem posiadaczem M550i 530 KM. Mam nie lekką nogę więc drugie tankowanie odbyło się po 160 kilo metrach od pierwszego, średnie spalanie z komputera wyszło 38l/100, kolejne tankowanie i średnie spalanie 28 l/100, obecnie po sześciu tankowaniach jest na komputerze 23,5 i myślę że u mnie tak zostanie. Dużo nie dużo, jak się jeździ to tak pali. W Porsche też mi oscyluje zawsze w okolicach 20l/100.

Pozdrawiam serdecznie.

Piotr

Opublikowano
Ma Pan świętą rację auta eksploatowane przeze mnie są bardzo mocno obciążane. W pełni się zgadzam, że M550i nie jest samochodem odpornym na takie traktowanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ma Pan świętą rację auta eksploatowane przeze mnie są bardzo mocno obciążane. W pełni się zgadzam, że M550i nie jest samochodem odpornym na takie traktowanie.

Ciekawy jestem czy 520d czy M550i - dłużej by znosiło taki styl jazdy.

No a dwa - M550i po to został wybrany/kupiony - myślę że świadomie.

Opublikowano
Witam.

Olej co 10 tyś km to warunek konieczny, po 60 000 km wymienić olej w skrzyni. Felgi 20" warto zainwestować w felgi kute. U mnie felgi 20", mimo że nie jeżdżę po dziurach a felgi i tak muszę prostować co sezon. Benzynę leję zawsze 98 z przyzwyczajenia, chociaż na 95 też było OK, różnicy na standardowym sofcie nie czuję.


Uwagi co do awaryjności, auto serwisowane w ASO od nowości zgodnie z wytycznymi producenta, po

100 000 km wymieniona sprzynia biegów + skrzynia biegów x-drive, po 120 000 km wymieniony silnik, turbiny i intercooler. (wszystko na gwarancji).


Wnioski, jeżdzić i kontrolować czy coś się nie zaczyna sypać, prewencyjnie z wyprzedzeniem wymieniać.


Pozdrawiam.

 

Witaj po czym poznałeś, że się zaczyna auto sypać? Silnik i skrzynia biegów?


Ja mam w swoim aucie od nowości 2.0 TDI 150 KM, i jezdzę non stop podłoga hamulec spalanie koło 10-11 l/100 km. 82 000 nalotu jeszcze wszystko pracuje, olej wymieniany co 9-11 k.

Opublikowano
Witam.

Olej co 10 tyś km to warunek konieczny, po 60 000 km wymienić olej w skrzyni. Felgi 20" warto zainwestować w felgi kute. U mnie felgi 20", mimo że nie jeżdżę po dziurach a felgi i tak muszę prostować co sezon. Benzynę leję zawsze 98 z przyzwyczajenia, chociaż na 95 też było OK, różnicy na standardowym sofcie nie czuję.


Uwagi co do awaryjności, auto serwisowane w ASO od nowości zgodnie z wytycznymi producenta, po

100 000 km wymieniona sprzynia biegów + skrzynia biegów x-drive, po 120 000 km wymieniony silnik, turbiny i intercooler. (wszystko na gwarancji).


Wnioski, jeżdzić i kontrolować czy coś się nie zaczyna sypać, prewencyjnie z wyprzedzeniem wymieniać.


Pozdrawiam.

 

Gwoli ścisłości i uczciwości muszę tutaj przytoczyć wpis kolegi bo sposób traktowania samochodu na pewno ma wpływ na trwałość jednostki i podzespołów. Nic Mi do tego kto jak używa swój samochód bo to jego sprawa ale bez tego komentarza nie będzie pełnego obrazu. Niech każdy wyciągnie wnioski.



Re: Realne spalanie G30 diesel i benzyna


Chyba nie po to się kupuje M550i, żeby jeździć o kropelce, ale żeby dawało radość z jazdy, ale jak widać BMW nie umie zrobić dobrej V8 bo problem występuje już od dawna...


Postprzez Piotr U » 03 Sty 2020 21:44

Witam Wszystkich. Od kilku dni jestem posiadaczem M550i 530 KM. Mam nie lekką nogę więc drugie tankowanie odbyło się po 160 kilo metrach od pierwszego, średnie spalanie z komputera wyszło 38l/100, kolejne tankowanie i średnie spalanie 28 l/100, obecnie po sześciu tankowaniach jest na komputerze 23,5 i myślę że u mnie tak zostanie. Dużo nie dużo, jak się jeździ to tak pali. W Porsche też mi oscyluje zawsze w okolicach 20l/100.

Pozdrawiam serdecznie.

Piotr

Opublikowano

Nie porównuj 4 cylindry do V8 550i :) Tu są inne obciążenia i moce :) Jedynie co może być wspólne to spalanie przy spokojnej jeździe w 550i i 0/1 w TDI :)

 

Witam.

Olej co 10 tyś km to warunek konieczny, po 60 000 km wymienić olej w skrzyni. Felgi 20" warto zainwestować w felgi kute. U mnie felgi 20", mimo że nie jeżdżę po dziurach a felgi i tak muszę prostować co sezon. Benzynę leję zawsze 98 z przyzwyczajenia, chociaż na 95 też było OK, różnicy na standardowym sofcie nie czuję.


Uwagi co do awaryjności, auto serwisowane w ASO od nowości zgodnie z wytycznymi producenta, po

100 000 km wymieniona sprzynia biegów + skrzynia biegów x-drive, po 120 000 km wymieniony silnik, turbiny i intercooler. (wszystko na gwarancji).


Wnioski, jeżdzić i kontrolować czy coś się nie zaczyna sypać, prewencyjnie z wyprzedzeniem wymieniać.


Pozdrawiam.

 

Witaj po czym poznałeś, że się zaczyna auto sypać? Silnik i skrzynia biegów?


Ja mam w swoim aucie od nowości 2.0 TDI 150 KM, i jezdzę non stop podłoga hamulec spalanie koło 10-11 l/100 km. 82 000 nalotu jeszcze wszystko pracuje, olej wymieniany co 9-11 k.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.