Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.


Postaram się streścić temat. Moje BMW jest po wymianie wtryskiwaczy. Wszystkie 6 oryginalne , nowe. Po zmianie i zakodowaniu od czasu do czasu zaczęli pojawiać się lekkie wibracje na postoju. Zacząłem drążyć temat i wyczyściłem MAF sensor specjalnym sprejem. Oczywiście. Ic nie dało bo prawdopodobnie jest sprawny. Kupiłem nowe cewki i nowe świece. Nic nie dało. Kupiłem kabel o podłączyłem się pod komputer. Okazuje się ze komputer ma jakieś dziwne numery wtryskiwaczy wprowadzone. Nie takie jak powinny być. Myśle ze ciagle ma zapamiętane te stare. I teraz moje pytanie do mądrych. Próbowałem wbić numery z nowych wtryskiwaczy. Posiłkowałam się YouTube i robiłem wszystko tak samo jak pan z filmiku. Jednak kiedy wprowadziłem wszystkie 6 cylindrów i przeszedłem do kolejnego kroku komputer odpowiada ze nie może zapisać jednej lub więcej wartości gdyż są one nie poprawne. Na wszystkich cylindrach numer zmienił się na No O.k.. myśle ze to jest przyczyna tych wibracji. Czy kros wie dlaczego nie mogę zmienić tych wartości ? Czy może być to wina kabla ? Mam zwykły enet i laptop. Dziękuje i pozdrawiam.


Chodzi o BMW f10 523i 2012

Opublikowano

A za pierwszym razem, po wymianie jakim programem kodowane były wtryskiwacze i przez kogo?

Może spróbuj pojedynczo kodować, a nie wszystkie na raz.

Opublikowano
Również ista. Niestety pan mechanik okazał się oszustem i nie chce do niego wracać. Zaproponował mi że może znaleźć uszkodzony wtryskiwacz metoda prób i błędów. Miał dwa wtryskiwacze które musiałem od niego kupić. Zapewniał że sprawne ale gwarancji nie daje jak długo będą działać. Zamienia je miejscami dwa razy na różnych cylindrach i nie pomogło dlatego kupiłem nowe. Potem stare chciałem sprzedać ale przedtem w serwisie zapłaciłem żeby sprawdzili które nadają się do sprzedaży i okazało się że jeden z moich był walnięty ale jeden z tych co on dał też był całkowicie nie sprawny. Oczywiście za obie wymiany musiałem płacić ekstra. Przy okazji wymiany stwierdził ze na wtryskiwaczach jest olej który prawdopodobnie cieknie z pokrywy zaworów wiec ja tez wymieniliśmy. Potem się okazało ze nic z nią jest jest nie tak i można było wymienić uszczelkę tylko ewentualnie a na wtryskach był olej bo pewnie przy uzupełnianiu się napisało bo to było jakby przy korku … ahhh łącznie wsadziłem już blisko 20 k w naprawy tego grata … w serwisie byłem z tymi wibracjami to stwierdzili ze z autem jest wszystko ok i oni nic nie widza ale jak nalegałem ze chce się z mechanikiem przejechać to mechanik stwierdził ze faktycznie są wibracje jakies na postoju i w trakcie jazdy na niskich obrotach jest taki jakby słabszy i bardziej basowy dźwięk z tłumika … taki jak by samolot … buczenie jak ze sportowym tłumikiem jakby . Ciężko opisać. Pewnie mieszanka jest nie odpowiednia. W każdym razie oni nie będą szukać bo musieli by metoda prób o błędów a to by za dużo kosztowało. Ehh sługa historia. W każdym razie chyba doszedłem o co chodzi ale czemu nie chce się to klepnąć ? Dziwne.
Opublikowano

To trochę zamieszania było z tymi wtryskami...

Buczenie, wibracje to też temat rzeka.


A możesz wkleić link do filmu, wg którego robisz kodowanie wtryskiwaczy?

I czy na pewno dobre kody IMA spisujesz z wtryskiwacza? Chyba u Ciebie są 6 cyfrowe? Pytam, bo np. w dieslu N57 są wymieszane cyfry z literami i jest ich 7 oraz trzeba wpisywać w ISTA z dużych liter.

Opublikowano



To jest link. Generalnie widziałem jak to robił też ten mechanik. Ogólnie rzecz biorąc to ten gość jest naprawdę profesjonalny. Ona ma garaż i robi tylko bmw i mini. Widziałem, że mógł by to na zamkniętych oczach robić. Pozwolił mi być podczas wymiany i programowania. Myśle, że on sam nie wiedział że ten wtrysk nie działał ale skoro już wyszło to na jaw i poprosiłem o chociaż częściowy zwrot pieniędzy ( no bo de fakto wszystko co zrobił było daremne skoro wkłądał cały czas padnięty wtryskiwacz) to odmówił ... w tym momencie jest dla mnie oszustem, bo pomylić każdy się może ale jak nie chce oddać pieniędzy to jest zwykłym złodziejem. Ale nie wracajmy już do tego. Jak widać na filmiku. Robię to samo u niego przechodzi dalej u mnie nie. W beznynie jest to dość proste, nie robi sięządnych odstepw zadnych kropek i liter. Po prostu przepisuje się cyfr w jednym ciagu. Wszystkie mam zapisane na sto procent dobrze bo jak ten mechanik wkładał te wtryski to zapisywał na karteczce kazdy cylidner jaki ma kod zeby potem zaprogramowac je. Mam tą karteczkę. Sorry ,że tak dużo xD

Opublikowano

Jeżeli tak jak piszesz kody i kolejność wtryskiwaczy masz prawidłowe i wpisujesz dobrze, to chyba tylko jakiś błąd w ISTA może powodować problem, choć zdarzały się w innych przypadki, że kabel ENET niedomagał.


Może bardziej doświadczeni coś podpowiedzieliby w sprawie wersji ISTA. Może tu coś jest na rzeczy - jaką masz wersję i czy nie było żadnych problemów przy instalacji? Ale jak nie masz problemów z np. odczytem błędów i innymi funkcjami (np. korekcje wtryskiwaczy - ABL Smooth running control)..., to nie wiem.


Zastanawiają mnie jeszcze dalsze kroki po tym jak zaznaczasz i klikasz dalej w programie (chyba, że i do tego nie dochodzi):

Save adjustment values > później zaznaczasz Yes > i jest komunikat Switch off terminal 15 and terminal R (tu zaczyna odtwarzać się Twój film) > i dalej zamiast pokazać zapisane kody IMA pokazuje "No OK"? Czy wcześniej?

Opublikowano
Ok, pomęczyłem i się jakoś udało. Wydaje mi się że wtedy próbowałem to zrobić na włączonym silniku i to dlatego ! lol wiem jak to brzmi ale myslalem ze program sam da mi instrukcje ze trzeba go wylaczyc lol. Problem jednak nie został rozwiązany. Za to wczoraj skasowalem błędy które dzisiaj wróciły. 12c008 , 12c108 i 12c208 , wiec prawdopodobnie wibracje powoduje sonda nox... :( czyli kolejne 2 tysiace. Jest też jakiś dzwiny błąd s0399 , wczoraj go skasowalem byl na czerwono na drzewku czyli groźny. Dzisiaj znowu się pojawił... wiecie co to moze byc ? pisze ,że coś z ESP. Prawdę powiedziawszy poza tym błędem nie widzę aby coś działo się z samochodem. ( Electromechanical power steering) a właśnie. Myślicie że słaba bateria mogła by powodować takie dziwactwa ? albo jakiś regulator napięcia czy coś ? nobo co jest ciekawe te wibracje mają swoje okresy. Nie da się ich zabardzo określić kiedy wystepuja. Zdarza sięto na zimnym jak i na ciepłym, czasami przejade kilimetr czasami 10 i wtedy się nasilają, czasami znikaja same z siebie ... serio już mam dość BMW... lepiej kupić jakieś stare, proste :(
Opublikowano
Ok, pomęczyłem i się jakoś udało. Wydaje mi się że wtedy próbowałem to zrobić na włączonym silniku i to dlatego ! lol wiem jak to brzmi ale myslalem ze program sam da mi instrukcje ze trzeba go wylaczyc lol. Problem jednak nie został rozwiązany. Za to wczoraj skasowalem błędy które dzisiaj wróciły. 12c008 , 12c108 i 12c208 , wiec prawdopodobnie wibracje powoduje sonda nox... :( czyli kolejne 2 tysiace. Jest też jakiś dzwiny błąd s0399 , wczoraj go skasowalem byl na czerwono na drzewku czyli groźny. Dzisiaj znowu się pojawił... wiecie co to moze byc ? pisze ,że coś z ESP. Prawdę powiedziawszy poza tym błędem nie widzę aby coś działo się z samochodem. ( Electromechanical power steering) a właśnie. Myślicie że słaba bateria mogła by powodować takie dziwactwa ? albo jakiś regulator napięcia czy coś ? nobo co jest ciekawe te wibracje mają swoje okresy. Nie da się ich zabardzo określić kiedy wystepuja. Zdarza sięto na zimnym jak i na ciepłym, czasami przejade kilimetr czasami 10 i wtedy się nasilają, czasami znikaja same z siebie ... serio już mam dość BMW... lepiej kupić jakieś stare, proste :(

 

Wykoduj tą sonde NOX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.