Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie.


Szukam opini w srod forumowiczow


Opisze sytulacje krutko i na temat

BMW 2010 E82 120i

silnik N43 (benzyna)

przebieg 94000 km


Problem: auto jest przymulone tzn:

przy niskich obrotach auto przyspiesza powoli najbardziej czuc to przy redukcji na drugi bieg przed skrzyzowaniem kiedy chcesz na dwojce wjechac np na rondo auto jak by sie dusilo.

Duszenie sie silnika czuc takze na kazdym innym biegu przy nizszych obrotach ( to nie moje pierwsze BMW i wiem ze normalnie silnik BMW budzi sie dopiero pomiedzy 2500-3000 rmp ale to spowolnienie nie jest normalne )


Po odpaleniu ( cieply/zimny silnik ) silnik lekko sie telepie. Podczs jazdy ( autostrada / miasto ) czuc jakby co jakis czas mial lekka czkawke ( praca,praca, czkawka, praca, praca :D )


Jedyny blad po diagnostyce to info z NOX sensor. Po wpaleniu NOX sensora przy uzyciu ISTA blad znika ale po jakims czasie powraca.


Co sprawdzilem do tej pory:

Pelny serwis - zrobiony + cewki, swiece itp

dolot sprawdzony i czysty

egr-sprawdzony i czysty


Co podejzewam:

KATALIZATOR ALBO WTRYSKI


Auto oblalo test spalin na przegladzie wiec to moze byc katalizator ( zaphany lub uszkodzony) ale... dlaczego?

wiem ze w tych autach padaja wtryskiwacze wiec moze wtrysk leje i dlatego NOX wybija ( zla mieszanka = zle spaliny ) i swiece byly w oplakanym stanie szczegulnie na 4 cylindrze.

Do tego w tych autach jak jeden wtrysk nie domaga to computer stara sie to rekompensowac praca innego cylindra i z tad ta czkawka.


Bede wdzieczny za kazda pomoc.


PS mam dostep do ISTA i INPA jesli mozecie zasugerowac jakies testy ktore moge zrobic zeby zlokalizowac usterke.

Opublikowano
Generalnie N43 to skomplikowany przeciwnik. Objawy wskazują na cewki lub świece, ale skoro wymienione i dobrze dobrane, to zostaje NOX. Czyli silnik nie pracuje w trybie uwarstwionym, nie robi adaptacji i się rozjeżdża. Oczywiście może być wtrysk/i, ale najpierw próbowałbym uruchomić tryb uwarstwiony, bo i tak trzeba to będzie zrobić. Na początek można wykasować adaptację silnika i zobaczyć czy się coś zmieniło. Przy okazji w jaki sposób był wypalany NOX ? Na postoju ?
Opublikowano

Czesc


Do wypalenia NOX uzylem procedury z ISTy. czyli minimum 30 minut jazdy z predkoscia okolo 120 km/h.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.