Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich posiadam bmw e92 rok 2007. Auto posiadam od roku czasu od jakiegos czasu borykam sie z nastepujacym problem przy probie podlaczenia urzadzenia diagnostycznego pojawia sie problem nie ma komunikacji ze wszystkimi modulami przy kazdej probie jest inaczej raz sie laczy z modulami raz nie za kazdym razem z innymi sterownikami i wyskakuje brak komunikacji z danym modulem co wiem ze on dziala poniewaz za nastepnym razem sie z nim polaczy Diagnoze wykonuje za pomoca isty lub maxiecu . Od czego mam zaczac gdzie szukac problemu i co mam sprawdzic? Zauwazylem tez ze na odpalonym silniku jest gorzej jest mniej modulow z ktorymi sie laczy . Najlepiej jest jak samochod jest wylaczany wtedy jest lepiej
Opublikowano

Komunikacja OBD z poszczególnymi modułami odbywa się przez moduł JBBF pod schowkiem, ale to raczej nie on jets winowajcą.

Takie objawy może powodować uszkodzony lub zamoczony któryś z modułów, uszkodzona wiązka CAN lub jakieś dołożone urządzenie które zakłóca komunikację.

W e9x są dwa obwody CAN, jeden dla napędu, tzn. silnik, skrzynia, hamulce i drugi dla pozostałych modułów. Jeśli silnik zawsze odpowiada, to problem jest zapewne w drugim obwodzie. Można próbować odłączać moduły do których jest łatwy dostęp np. PDC i skontrolować pod kątem wilgoci.

Opublikowano
Dziekuje za odpowiedz mam zarowki led takze spobuje je odlaczyc moze to pomoze pozniej odlacze modul pdc a jak to nie pomoze odlaczyc sterownik silnika?
Opublikowano

To nie przez żarówki. Tak jak pisałem są dwa obwody CAN, jeśli komunikacja z silnikiem jest zawsze, to nie potrzeba go ruszać.

Powinienem był zapytać wcześniej: czy na liczniku/idrive pojawiają się błędy? Jeśli tak, to tak jak pisałem prawdopodobnie któryś moduł powoduje problem. Jeśli błędów brak, to przyczyna jest prawdopodobnie na odcinku złącze diagnostyczne - moduł JBBF.

Opublikowano
Brak bledow na liczniku . Jest tak ze za kazdym razem nie laczy sie z silnikiem jak bede mial wolne to wrzuce zdjecia jak to wyglada. A jezeli chodzi o zarowki to mialem taka sytuacje w e46 ze mialem chinskie xenony i one powadaly taka sytuacje po ich odlaczenia normalnie moglem sie polaczyc z wszystkimi modulami takze myslalem aby zaczac od zarowek
Opublikowano

Nagralem 3 filmiki jak to dokladnie wyglada przy diagnostyce przez iste :

1 film na odpalonym silniku

https://youtu.be/ojGq9li68o4

2 film zgaszony silnik bez wyjmowania pilota

https://youtu.be/AUC2dcQwE1U

3 film wlaczony zaplony kotroli zapalone nie uruchomiony

silnik https://youtu.be/kw2w-S-y6qw

Mam nadzieje ze te filmiki cos wam zasugeruja i mi powiecie gdzie szukac przyczyny pozdrawiam

Opublikowano
Kolego jeżeli łączysz się przez zwykły kabel K+DCAN to sprawdź ustawienia portów w menadżerze urządzeń. U mnie w laptopie Lenovo też występowała taka sytuacja i teraz przed każdym podłączeniem auta muszę od nowa ustawiać port COM1, transmisję bajtów itd. Raczej nie jest to wina wadliwego kabla, bo miałem już dwa i działo się to samo. Ustawienia są podane na stronie https://bimmerpark.pl/konfiguracja-interfejsu-kdcan w punkcie 4.
Opublikowano
Witaj kolego EaX01 po przeczytaniu twojego posta podchodzilem do tego steptycznie poniewaz wszystkie ustawienia zrobilem po podlaczeniu kabla dcan lecz mysle co mi szkodzi sprawdzic i sie okazalo ze ustawienia sie poprzestawialy wszystko ustawilem tak jak powiny byc i wkoncu dziala i czyta wszystkie sterowniki bez problemu i jest ich owiele wiecej niz poprzednio taka glupota a tyle zachodu dzieki ci wielkie kolego za pomoc pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.