Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów :)

Od pewnego czasu jestem właścicielem bmw e90.

325i n52b25

2005rok 220tys. km

Problem polega na tym że silnik pobiera ogromne ilości oleju... litr na 200-300km przy spokojnej jeździe... silnik zalany jest motulem 5w30. Wcześniej zalany był.castrol 5w30. W dodatku świeca na piątym cylindrze co chwilę jest do wymiany bo jest cała oblepiona w syfie/oleju.. "wypada" zaplon i szarpie samochodem..

Sprawdzałem kompresję na sucho l,.na każdym cylindrze po ~15

Wiem że na forach jest sporo tematów związanych z tym wątkiem, ale wszystko z dosyć dłuższego czasu..

Co z tym robic? Od czego zacząć?

Uszczelniacze zaworowe? Popychacze? Pierscienie?

Prosiłbym o jakieś porady i wstępne wyceny takich napraw

Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam

Opublikowano

Pierścienie. Możesz próbować różne specyfiki jak Xado Antykoks bo tutaj zwykle płukanki do oleju nic nie zdziałają. Ale na koniec i tak trzeba będzie wyjąć tłoki, wyczyścić i dać nowe pierścienie. Częsta przypadłość N52.

Jak wpiszesz na YouTube "Auto Bachus Nagarozaur" to gość czyści właśnie pierścienie zalewając cylindry jakimś środkiem z gorącą wodą. Podobno pobór się zmniejszył ale nie zagłębiałem się w temat.


No i uszczelniacze zaworowe zawsze warto dać nowe. Jak wymieniałem w swoim 1.4MPI to był plastik a nie guma.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

W tych czasach opłacalne jest wymieniać pierscienie? Czy lepiej rozglądać się za silnikiem?

Oczywiście spróbuję z chemią cos zdziałać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.