Skocz do zawartości

E70 40d copper filings on the oil channel


kabiraa

Rekomendowane odpowiedzi

Hi. At mileage 318 I replaced the oil in e70 40d. The vehicle has a +50km 100nm chip. I requested the channel to be checked while replacing the oil and, tragically, you can as of now see the copper-hued filings demonstrating the scraped area of the skillet. Everything is immaculate in the vehicle, as per the past proprietor. My technician expressed that at the cost of 3,000 he will eliminate the bowl and the interfacing pole from the base and you can change the bushings, except if the shaft is outwardly worn, it's presumably a general update + another oil siphon since it can't be cleaned of filings to an extreme. Clearly, by sending the block and screw to be checked, the costs will be like a total redesign. What is your take ? On the off chance that there is no thumping or anything consoling, quite possibly I will change the bearing shell and drive for some time or is it a lottery? What should be possible for this situation? The specialist said that changing the bushings will help a ton - 50-70,000 ought to be finished and even with 200,000 it's difficult to say. Perhaps assuming there is no thumping in the motor, quite possibly the shaft is fine?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.