Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry , brak ładowania

błędy 4A07 i 4A1F czyli alternator i sterownik świec.

Przy pierwszym odpaleniu brak ładowania , kolejne odpalenie - jest ładowanie.

Problem nasila się przy dużej wilgotności popowietrza.

Doipiero 10-15 odpalenie uruchamia ładowanie.

W parametrach CAS :

Terminal 15, Wake UP (ACC) 0,13V

Alternator po przeglądzie , jest sprawny.

Od czego zacząc sprawdzanie (sterownik świec do wynmiany ?)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy masz prawidlowy regulator wstawiony. Najczesciej jak sie z tym blędem spotykam to okazuje sie, że ktos juz fotykal regulatora i jest wstawiony inny model, niz ten ktory ma być.
Opublikowano
Czy masz prawidlowy regulator wstawiony. Najczesciej jak sie z tym blędem spotykam to okazuje sie, że ktos juz fotykal regulatora i jest wstawiony inny model, niz ten ktory ma być.

 

Czyli może najlepiej od tego by było zacząć.

Ja mam wstawiony VALEO ale nie znam dokładnego modelu. Właśnie po regeneracji i wymianie regulatora na nowy pierwszy raz jesienią pojawił się błąd a teraz pojawia się co raz częściej.

Powinien iść taki wg numeru u mnie 12318510087 OE ale nie jestem w stanie znaleźc VALEO, tylko METZGER. Może wsadził po prostu VALEO aby był 150 A.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po prostu Valeo to juz masz i nie dziala prawidlowo. Ma byc dokladnie taki jak sprawdziles po VIN 12318510087 lub jego zamiennik. Poszukam wieczorem i napiszę.
Opublikowano

 

czym się różnią te dwa regulatory? Jeden ma w nazwie ASP a drugi nie.

ARE3162 (VALEO)/ASP

ARE3162 (VALEO)

jakie są różnice?

Dobra już wiem, nigdzie nie mogłem znaleźć ale dobrze że sztuczna inteligencja zna odpowiedzi XD


"ASP" w alternatorze VALEO oznacza "Automatic Shutdown Protection", czyli system ochrony przed wyłączeniem automatycznym. Jest to funkcja, która zapobiega niekontrolowanemu wyłączeniu alternatora w sytuacjach, gdy napięcie na wyjściu spadnie poniżej pewnego progu. Dzięki temu alternator może dalej ładować akumulator i zapewnić odpowiednią ilość energii elektrycznej do zasilania elektrycznych układów w samochodzie.


Elektryk sprawdził niby te linie i przewody, mówi że jest ok i 99% regulator napięcia i mam oddać auto do mechanika który to ogarnie.

Zamówiłem regulator ten z allegro, który podałeś. On pasuje do mojego VIN E205587.

Opublikowano

Jestem po wymianie regulatora i dalej to samo.

Warto sprawdzać ten alternator? Bo taki mam zamiar, chociaż lepiej zajrzeć chyba do sterownika i go otworzyć czy nie ma zimnych lutów

Opublikowano

Obstawiam u siebie taką możliwą usterkę ze specyfikacji Alternatora bmw:


Usterka elektryczna: Usterka w obwodzie zasilania wzbudzenia (tranzystor, dioda), przerwa w obwodzie cewki wzbudzenia, uszkodzony sterownik.


Może ktoś pomóc, gdzie są te cewki wzbudzenia, obwód zasilania wzbudzenia? To jest wszystko w sterowniku silnika czy nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.