Skocz do zawartości

Wyjęcie samego silnik aturbo N47 177KM


vulpes

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

pytanie do tych, co wiedzą.

Czy da się wyjąć sam sterownik turbosprężarki, bez demontażu turbo?

Mam N47 2.0D 177KM i krokowiec Mitsubishi. 49135-19240. Od dawna "cyka" po otwarciu drzwi i słychać to coraz bardziej, a ostatnio widać, że wchodzi w tryb awaryjny i nie ma mocy przy pierwszym odpaleniu rano.

Turbina OK, jak wystartuje bez błędu to jedzie aż miło. Oczywiście ze względu na koszty i skomplikowany proces wyjmowania i zakładania turbiny wolałbym wymienić tylko krokowiec. Pytanie, zanim się za to zabiorę, czy to w ogóle jest możliwe?

Sam silnik na tą chwilę na aukcjach to 1100zł. Regenerowana turbina zestrojona to paradoksalnie 1200zł przy czym trzeba oddać swoją starą uszkodzoną. W regenerownych na pewno silnik jest stary, więc to słaba podmiana. Nowa turbina to >2500.

Pomysł po obejrzeniu tego na zdjęciach był taki, żeby odkręcić ramię nastawnika na trzpieniu silniczka, potem wstawić nowy. Następnie wyregulować to przez wysterowanie BimmerToolem zaworu na wyłączonym silniku i nasłuchiwaniu ew. naprężeń. (tak, jak tu:

). Da się tam dostać bez demontowania turbiny?


Kieydśwyjmowałem DPF i w sumie dostęp nie był najgorszy, ale do samego silnika jeszcze nie podchodziłem, tam jest chyba uciążliwa osłona termiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.