Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

pytanie do tych, co wiedzą.

Czy da się wyjąć sam sterownik turbosprężarki, bez demontażu turbo?

Mam N47 2.0D 177KM i krokowiec Mitsubishi. 49135-19240. Od dawna "cyka" po otwarciu drzwi i słychać to coraz bardziej, a ostatnio widać, że wchodzi w tryb awaryjny i nie ma mocy przy pierwszym odpaleniu rano.

Turbina OK, jak wystartuje bez błędu to jedzie aż miło. Oczywiście ze względu na koszty i skomplikowany proces wyjmowania i zakładania turbiny wolałbym wymienić tylko krokowiec. Pytanie, zanim się za to zabiorę, czy to w ogóle jest możliwe?

Sam silnik na tą chwilę na aukcjach to 1100zł. Regenerowana turbina zestrojona to paradoksalnie 1200zł przy czym trzeba oddać swoją starą uszkodzoną. W regenerownych na pewno silnik jest stary, więc to słaba podmiana. Nowa turbina to >2500.

Pomysł po obejrzeniu tego na zdjęciach był taki, żeby odkręcić ramię nastawnika na trzpieniu silniczka, potem wstawić nowy. Następnie wyregulować to przez wysterowanie BimmerToolem zaworu na wyłączonym silniku i nasłuchiwaniu ew. naprężeń. (tak, jak tu:

). Da się tam dostać bez demontowania turbiny?


Kieydśwyjmowałem DPF i w sumie dostęp nie był najgorszy, ale do samego silnika jeszcze nie podchodziłem, tam jest chyba uciążliwa osłona termiczna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjecie turbo w tym silniku to 0.5h wiec tylko zle wyglada a jest banalne.
Opublikowano
niby tak, ale.... mam jakiś opór przed ruszaniem smarowania, szczelnością połączeń - są OK to po co ruszać, gdyby się udało bez, nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.