Skocz do zawartości

Drżenie na kierownicy


Marko1968

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

to moje pierwsze odwiedziny na forum. W kwietniu tego roku zakupiłem GT630D rok 2017. Na samym początku byłem bardzo zadowolony z kultury pracy silnika i z samego komfortu. Jednak po około 2 miesiącach silnik zaczął głośniej pracować. Od tego czasu wymieniłem poduszki silnika , skrzyni biegów , kolektor, wtryski. Czy się poprawiło ? na krótki czas tak. Jednak od ponad miesiąca

pojawiły się drgania na karoserii i na kierownicy. Tydzień temu wymieniono mi rurkę od od odmy bo miała lekkie pęknięcia i delikatnie praca silnika się poprawiła. Pracuje jakby ciszej. Niestety nadal są drgania na kierownicy i karoserii. Proszę czy macie na to jakiś pomysł lub znacie mechanika , który sobie z tym poradzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj trochę więcej szczegółów na temat charakteru drgań:

- Podczas przyśpieszania, hamowania czy nie ma znaczenia?

- Czy częstotliwość drgań jest zależna od prędkości?

- Było coś robione z zawieszeniem lub hamulcami - wymiana tarcz?

- Wymieniałeś opony?

Ja w swoim 630i walczę od jakiegoś z czasu z drganiami występującymi tylko podczas hamowania. 2 razy wymieniane tarcze z przodu i pomagało na jakieś 1500 km po czym drgania wracają...Mam hamulce M - performance, duże tarcze z przodu. Obstawiam, że serwis nie sprawdził w ogóle bicia tarcz po montażu a z tego co wiem ma to kolosalny wpływ późniejszą eksploatację i jest podstawą do reklamacji gdyby bicie było poza dopuszczalną normą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam,

to moje pierwsze odwiedziny na forum. W kwietniu tego roku zakupiłem GT630D rok 2017. Na samym początku byłem bardzo zadowolony z kultury pracy silnika i z samego komfortu. Jednak po około 2 miesiącach silnik zaczął głośniej pracować. Od tego czasu wymieniłem poduszki silnika , skrzyni biegów , kolektor, wtryski. Czy się poprawiło ? na krótki czas tak. Jednak od ponad miesiąca

pojawiły się drgania na karoserii i na kierownicy. Tydzień temu wymieniono mi rurkę od od odmy bo miała lekkie pęknięcia i delikatnie praca silnika się poprawiła. Pracuje jakby ciszej. Niestety nadal są drgania na kierownicy i karoserii. Proszę czy macie na to jakiś pomysł lub znacie mechanika , który sobie z tym poradzi ?

 


Jaki przebieg? Problem rozwiązany?


W silniku 30d w wersji 265 PS jest problem z klapami w kolektorze ssącym- jak się nie mylę to cześć o nr 11618477029


Z tego co przeczytałem pierwszy objaw to drżenie kierownicy na postoju. Później wyrzuca błędy. Niestety nowe diesle ze względu na EGR i "funkcje" eko łapią sporo nagaru, pojawiają się luzy na elementach klap etc.


(kolektor wygląda tak https://archiwum.allegro.pl/oferta/bmw-g05-g15-g30-530d-kolektor-ssacy-8477029-i12034108150.html)


Jak nie dostane po głowie to link do źródła informacji:


https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1810793


powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.