Skocz do zawartości

[e90] N47 320d 177KM temperatura - czujnik czy coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


dziś jadąc z pracy zauwazyłem dziwną rzecz. Jadąc na A4 z prędnością emerycką (90-110) przez większość 30km trasy wentylator chłodnicy chodził na max.

Zajechałem do domu, wyłaczyłem auto a wentylator zmniejszył swoje obroty ale pracował niezwykle długo. (3-5minut po wyłączeniu, non stop, potem musiałem jechać dalej więc nie doczekałem się wyłączenia). Na zewnątrz 13°C.

Na początek myślałem, że jest to sklejony przekaźnik.

Przejechałem 3km i dojechałem do kolegi, gdzie zaczęliśmy dobierać się do skrzynki pod podszybiem z prawej.

W międzyczasie wentylator też długo pracował ale zgasł. Więc nie przekaźnik (nie mam pojęcia co steruje wentylatorem - jeśli nie ma przekaźniak, to mój bład niewiedzy).


Mam bimmer-tool + OBD - musiałem zrobić jeszcze klika tras i tak....

1. auto po 1h postoju, wisadam, 83°C,ajdę i temp rośnie ale z około 92 wskoczyłą od razu na 102 na odczycie... potem trzymała się 103-107.

2. Przejechałem może z 7km, auto znów postało 1h, zimno, wsiadam a tu na odczycie 102. Sprawdziłem to tak: wąż ciepłu do chłodnicy ale dotknę, w zbiorniczku wyrównawczym płyn taki, że wsadzam palec - na pewno nie 100+ stopni.

3. Po przejechaniu do domu znów km i przyciśnięciu na trasie temp poszła na "stabilne" 112-115. Po włączeniu ogrzewania na max (28°C) i spokopjnej jeździe zeszło na 106.

Po wjechaniu w garaż od silnika nie buchało w cale ciepłem, węże płyn dotykalne. Jednak wentylator zapier..... i to dłuuugo. Wyłączył się, podłaczam bimmer tool a tam odczyt temp pł chłodniczego 102°C.


Co może być przyczyną?

Błedów nie ma na komputerze.

Check ani nic innego na desce nie wyrzuca komunikatu.


Czujnik temperatury nawala?

Czy może coś grubszego?!

Opublikowano

ps.

termostat - nie - bo bez przepływu wuwaliło by temp w kosmos.

elektryczna pompa wody - nie - bo j.w. + słychać jak pracuje (piszczy lekkop po zapłonie i tyrka)

nie wiem jak wygląda układ sterowania wentylatorem chłodnicy, ale chyba nie jest to 0-1 przekaźnik... więc też nie.

???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik temp jest w glowicy. Pompa jest mechaniczna w n47, nie elektroniczna i prawdopodobnie to ona zawodzi.
Opublikowano

Fakt, pompa mechaniczna.

Ale co w niej mogło się zepsuć?

Może raczej termostat?


Edit: zszedłem do garażu. auto od 20:00 wczoraj do rana w +15. Podłączam OBD i pokazuje 86°C. Odpinany czujnik i jest -40. Chyba raczej czujnik daje się we znaki.

Opublikowano

Czujnik świrował. Dziś przejechałem >30km po autostradzie i sprawdzałem jak kształtuje się temperatura wody. 89-93°C stabilnie po dojściu do niej.

Sam czujnik odkręca się i wkręca "palcami". Literatura mówi 22Nm, ale tam są 3 oringi i wystarczy naprawdę dokręcić na wyczucie, bez anwet terkotki.

Plastikowa obudowa powoduje, że czujnik nie zapieka się i naprawdę łatwo można go odkręcić.

Czujnik Hella, do tego trzeba mieć 12k nasadkę głęboką chyba rozm. 17.

Czujnik można wykręcić bez spuszczania płynu z układu, ale po tej operacji trzeba koniecznie odpowietrzyć układ chłodzenia standoardową procedurą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.