Skocz do zawartości

530D ActiveStering


dmt1337x

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

E60 3.0D 2004r Automat

Problem wygląda następująco.

Przy kupnie auta wspomaganie było bardzo słabe. Miałem nadzieję że druga pompa załatwi sprawę. Kupiłem pompe - to samo. Oddałem z myślą, że uszkodzona i kupiłem kolejną - to samo. Podejrzenia padły na magiel bo były słyszalne lekkie trzaski.

I teraz zaczyna sie robić ciekawie :D Po rozkodowaniu VIN okazało się, że auto ma ActiveStering, ale po podłączeniu pod kompa nie ma. Zapewne ktoś wyprogramował.

Co z tym zrobić? Szukać drugiego magla czy AS da się jakoś zregenerować? Przy drugim maglu nie bedzie problemów żeby znowu go zakodować?

Da się włożyć tam zwykły magiel bez AS i wtedy wspomaganie będzie działało? Chyba, że już ktoś to zrobił i zwykly juz tam siedzi ale tez jest uszkodzony?

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A jaką masz teraz włożoną maglownicę?

Active Steering, Servotronic czy zwykłą?

AFS ma 2 czujniki i przetwornik servotronic + oddzielną wiązkę i sterownik pod siedzeniem pasażera. Servotronic ma tylo przetwornik Servotronic. Zwykła nie ma elektroniki.

Jakie masz zakodowane wyposażenie w FA $217 to AFS $216 to Servotronic.

Czy po domniemanym usunięciu AFS samochód został przekodowany na nowe wyposażenie?

Jaka jest pompa, czy od AFS czy od Servo czy od zwykłej?

Jaki jest olej CH11S - zielony czy ATF - czerwony?

Jaki jest sterownik pompy ABS - pod AFS czy zwykły? (Będzie napisane Active Steering lub nie będzie)


Miałem AFS u siebie i zastąpiłem go maglownicą Servotronic.

1. Wywalasz sterownik AFS (pod fotelem pasażera)

2. Wypruwasz wiązkę AFS

3. Wymieniasz sterownik pompy ABS na taki bez AFS

4. Wymieniasz maglownicę na Servotronic (do wymiany na zwykłą musisz wymienić pompę wspomy bo jest inny olej - pisałem o tym wyżej)

5. W FA zmieniasz wpis z $217 na $216, następnie kodujesz cały pojazd (Process Car) lub pusty .man na konkretne sterowniki (CAS, SGM/KGM, DSC, LM - to chyba powinno wystarczyć).

6. Jeśli wymiana poszła zgodnie ze sztuką to w teorii możesz darować sobie geometrie

7. Resetujesz czujnik kąta skrętu - koła prosto - fajera wizualnie prosto (dopuszcza się 2 stopnie tolerancji jeśli się nie mylę)


Chyba tyle, tym prostym sposobem pozbywasz się balastu zwanego Active Steering.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ładne rzeczy Nachill

znalazłem twój post o problemach z active steering i że go naprawiłeś (marzec 2022) Zadałem ci nawet pytanie w tamtym temacie. 
 



a tu piszesz że w listopadzie wywaliłeś AFS i zamontowałeś zwykłą 🤦🏻

Edytowane przez kucy07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.