Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, mam problem z biciem tarcz. Wszystko zaczęło się gdy to z rozgrzanymi tarczami wjechałem w kałuże, wówczas już mocno zużyte tarcze i klocki oem pogiely się dosyć mocno co było odczuwalne przy jednostajnym hamowaniu. Wymieniłem przód na zimmermann black z plus klocki ate. Po wymianie wszystko było ok, do czasu aż nie zahamowałem z dwa razy z 200 do 100. Bicie znów się pojawiło. W międzyczasie wymieniłem tarcze i klocki na ate, a te przednie zimmer dałem do „wybielenia” w celu wyrównania. Po założeniu wszystko było idealnie i hamowały równo bez bicia. Ostatnio zahamowałem z 230 do 160 i z 180 do 0. Znów odczuwam bicie pedału hamulca i całego auta przy hamowaniu jednostajnym. Jak mocno się zahamuje to nie czuć. Jedynie jak lekko. No i czym bardziej nagrzane tym gorzej.

Spotkał się ktoś z podobną historią i ma jakies doświadczenia? Jest sens wymieniać przód na oem, czy tez się pognie po takim hamowaniu?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Od ponad 20 lat ciągle ten sam problem, przerabiłem w tylu autch i wniosek jest taki że tarcze jakie produkuj to jedno wielkie gówno . Jedyne co po latach doświadczenia mogę Ci poradzić to albo kupić tarcze polskiej firmy Rottinger, Słyszałem tylko o jednej niezadowolonej osobie której uznali reklamacje i zwrócili kase, co wiele mówi o podejściu do klienta. Natomiast przed wymianą koniecznie zmierz bicie na piaście i po założeniu tarczy !

Możesz jeszcze spróbować wytoczyć tarcze NA AUCIE, raz mi to bardzo pomogło.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Również polecam szlifowanie lub przetaczanie bezpośrednio na piaście. Niweluje wszelkie bicie czy to tarczy czy piasty. W Anglii nazywają to disc skimming.

Kupiłem tarcze klocki Kamoka. Początkowo było ok, tarcze montowane w UK. Po wyważaniu w Polsce koła dokręcone na tzw oko, zaczęły się problemy.

Koszt w UK to około 100F na jedną oś.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Warto sprawdzić czy felgi i opony są wyważone, oraz czy nie padło od bicia łożysko. Mi akurat rozwarswił się Nokian Wr A4 z 2018 r i też biło powyżej 110 km/h przy hamowaniu...


Byłem w szoku, ale niestety to problem F-ki i wydaje mi się zasłabych tarcz na 140 ~ 250 km/h, jest mi znany od 6 lat...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.