Skocz do zawartości

Zagadka i problem ze świecami żarowymi!


fantomas666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy jest ktoś w stanie wyjaśnić temat świec żarowych, a dokładnie czy świece Beru CGP001 mogą być zastosowane w tym silniku, bo ze strony sklepu BMW Store wynika że tak.

Natomiast problem tkwi w tym że w aucie były zastosowane świece Bosch o napięciu 7 V a Beru maja 5,4 V ! Zgodnie z zapewnieniem sprzedawcy były odpowiednie do tego modelu silnika. Wymieniać na Beru o niższym napięciu czy jednak te zwrócić i kupić Boscha ?

Auto BMW 123D 2008

Dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jedne i drugie będą OK tylko jeden warunek - nawet wpisane to jest na https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UR51-EUR-11-2010-E82-BMW-123d&diagId=12_1416

"Uwaga! Montaż mieszany produktów Beru i Bosch jest niedozwolony."

Zapewne sterownik ogarnia oba napięcia ale musi być jeden rodzaj świec - nie wolno robić mixów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zmien na BERU. Poczytaj przygody jakie spotkaly jednego uzytkownika N47 jak wsadzil wszystkie świece BERU 5V zamiast BOSCH 7V w dziale E90. Po roku wszystkie byly do wymiany, ale nie wszystkie chcialy wyjśc przez stopione świece. Moze trzeba gdzieś w ISTA poinformowac, ze wsadzasz świece na 5V, a nie 7V. Wczesniej tez pisalem, że mozna BERU lub BOSCH, ale po przygodach kolegi zalecam BOSCH.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne sterownik ogarnia oba napięcia ale musi być jeden rodzaj świec - nie wolno robić mixów

 

Tylko gdzie można znaleźć info na ten temat że sterownik da radę

 

świece wymieniałem ze względu na błąd jaki się pojawiał na cylindrze 1 i 2

teraz wymieniłem tylko dwie właśnie Boscha dokładnie na takie jakie były fabrycznie i na cylindrze 1 dalej mam błąd, sterownik sprawdzony i jest ok

gdzie szukać rozwiązania, może ta jedna nowa świeca jest wadliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżeli masz typowo błąd pierwszej świecy i pomierzyleś sterownik jak na filmikach, to jest on sprawny. Zostaje kabel i świece. Skoro sterownkk pomierzyleś to masz miernik. Jeżeli opór świecy jest powyżej 5 ohm to świeca śmietnik.

Wiecej opcji nie ma jeśli masz błąd jednej świecy.

Świece wymień kompletem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli zacznij od sprawdzenia świecy. Pierwszy cylinder jest od przodu silnika, bo to najprawdopodobniej ona padła. Jak bedzie sprawna to tylko kabel łaczacy świece ze sterownikiem, może byc uszkodzony, skoro sterownik obmierzyłeś. Ostatecznie sprawdź jeszcze raz sterownik. Jeżeli bedzie uszkodzonu to bez problemu go naprawie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd mam obecnie tylko na pierwszym cylindrze. Przemierzyłem tą świece i wychodzi że jest okej 0.01 ohma. Przemierzyłem również te stare świece które wymontowałem i też mają podobny opór.

Wobec tego wychodzi na to że to przewody łączące świece ze sterownikiem, a właściwie przewód. Nie mam pomysłu jak go sprawdzić.

Nie jestem mechanikiem i nie potrafię się dostać do świecy trzeciej i czwartej żeby je też wymienić bo do tego prawdopodobnie musiałbym wymontować kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zaczęło się od błędów 4A54 -świeca żarowa 2 -cylinder sterowanie i 4A6E cylinder 1 - sterowanie. Wykręciłem pierwszą świecę i poleciał gwint. Nowej już się nie dało wkręcić. Musiałem ściągnąć fachowca który nagwintował wejście na świece.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Potrzebujesz miernik i odpinasz kabel od świecy oraz od sterownika. Pin pierwszy we wtyczce sterownika to pierwsza swieca. Mierzysz czy jest przejście na kablu miedzy sterownikiem a kablem wyjętym ze świecy.

Zobacz czy gniado nie jest jakies uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz miernik i odpinasz kabel od świecy oraz od sterownika. Pin pierwszy we wtyczce sterownika to pierwsza swieca. Mierzysz czy jest przejście na kablu miedzy sterownikiem a kablem wyjętym ze świecy.

Zobacz czy gniado nie jest jakies uszkodzone.

 

No właśnie myślałem żeby tak zrobić :)

Dzisiaj już normalnie zacząłem jeździć autem (20km) i po powrocie jak zwykle sprawdziłem błędy silnika, skasowałem i ponownie sprawdziłem i o dziwo nie pojawił się (wszystko na uruchomionym silniku) Zobaczymy jutro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy masz blad, czy nie zalezy od tego czy sterownik silnika próbuje odpalić świece. Rano nawet jak jest upal to na zimnym silniku powinien chcieć, bo swiece dosc długo dogrzewaja silnik. Żeby sprawdzić czy, na pewno nie masz błedu swiec najlepiej wymusić ich grzanie programem diagnostycznym, a potem sprawdzić błędy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę jedynie ruszyć na przejażdżkę i uaktywnić wypalanie DPF poprzez aplikacje Btool, a potem zobaczyć czy jest błąd.

Takie wymuszone grzanie przeprowadzał mi mechanik jakiś rok temu kiedy zglaszalem błąd jednej świecy. Ale on stwierdził że wszystko jest ok, zresetował DPF i wymienił mi taki moduł podciśnienia (nie pamiętam jak się to nazywa).

Po tym problem zniknął na 3 miesiące.

Jeździłem z tym błędem około roku potem pojawił się błąd na drugim cylindrze i wtedy postanowiłem wymienić świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.