Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, wczoraj po raz trzeci wywaliło mi check engine w E60 530i N53B30A. Po odpaleniu na zimnym silniku przez jakiś czas czuć dość silne wibracje (zaczęły się dopiero niedawno, a wcześniej błędy były te same i wibracji nie było), a obroty są w granicach 600. W linku podsylam kody błędów, korekty wtrysków i coś z katalizatora: https://imgur.com/a/IvtISsE. W necie wyczytałem że jest to problem z NOXem, czy to prawda? Mógłby mi ktoś przybliżyć temat? No i jak to wygląda z dalszą jazdą, może się coś stać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NOX nie działa jak nie są spełnione określone warunki, min. nagrzany silnik i jazda więc na postoju nie pracuje. Możesz próbować zmienić sondę z błędem ale obawiam się, że masz po prostu problem z wtryskiwaczami. Diagnoza tego silnika niestety jest dosyć upiorna bo trzeba ogarniać wiele parametrów jakie zwraca sterownik i wiele błędów nie jest bezpośrednio odpowiedzialna za uszkodzony element. Jest już trochę tematów na forum na temat N53, zazwyczaj takie objawy wskazują na uszkodzenie wtryskiwaczy. Co do dalszej jazdy to jazda z uwalonym NOX-em jest dużo mniej ryzykowna niż z uwalonymi wtryskiwaczami. Sprawdź jeszcze na postoju przy odpalonym silniku czy potrafisz odkręcić korek wlewu oleju, jak ssie mocno to odma /cała pokrywa lub sam dekiel z membraną - jak kto woli/ do wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.