Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Problem dotyczy BMW 5' E60 LCI 525i N53 (Silnik 3.0 benzynowy, 214 konny). Auto miało dwóch właścicieli i zostało sprowadzone z Niemiec. Przebieg 207 tys. rocznik 2007. Do 177 tys. był serwisowany w Niemczech średnio co 25tys. (książka serwisowa).

Po uruchomieniu silnika, po kilku sekundach - zaczyna pracować nierówno, wchodzi delikatnie na obroty po czym znowu je obniża i tak w kółko. Problem ten nie pojawia się zawsze, zazwyczaj gdy auto postoi dłużej lub ma taki "kaprys", ale zawsze tylko jeśli chodzi o pierwsze uruchomienie, nigdy po trasie czy na wysokich obrotach. Często wpina się przy tym check engine, ale po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu, kontrolka gaśnie, a silnik pracuje poprawnie, tak jak powinien. Odczyty w INPA pokazały, że praca cylindra 3, gdy silnik pracuje nierówno - odchodzi znacznie od normy (pokazało wartość !30. mocno poza skalą). Zgadzałoby się to z kodami błędów, w których też m.in. wykrywa problem na cylindrze 3. Korka wlewu oleju nie zasysa, więc to chyba nie odma. Lubi też olej, bo zrobiłem nią ok. 2tys. km i miałem dwa razy powiadomienia o tym, żeby dolać 1l oleju. Czasem przy pierwszym uruchomieniu jak dłużej postoi, delikatnie z wydechu puści biały dymek, ale po kilkudziesięciu sekundach znika. Czytałem, że to normalne w tym silniku przy tym przebiegu, ale wolę też o tym wspomnieć. Zamieszczam kilka zdjęć z INPA żeby można było coś więcej wywnioskować.


Kody błędów:

https://imgur.com/w31UIbj


Adaptation Mixture:

https://imgur.com/2r4LyHN


Filtered Rough Running und Lambda Probe Voltage:

https://imgur.com/7P0aXLE

Gdy silnik pracuje nierówno to wskazania dla cylindra 3 rosną do wartości !30.


Vanos:

https://imgur.com/SvSFBNG


System test Lambda Probe:

https://imgur.com/C6a4hGP


I teraz moje pytanie - od czego najlepiej najpierw zacząć jeśli chodzi o wymiany? Co tak naprawdę wpływa na pracę tego cylindra 3 i jest przyczyną tego, że są takie odchyły? Czytałem, że czujnik Nox (sonda lambda) często jest przyczyną tego typu problemów (średnio co 80 tys. km padają i trzeba wymienić). Nie wiem też jak z wtryskami, a pewnie warto byłoby zaglądnąć i wymienić wszystkie na nowe. Jak myślicie?


Z góry dziękuję za rady, pozdrawiam! :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Praktycznie za każdym razem takie zachowanie zimnego silnika po odpaleniu wskazuje na lejące wtryskiwacze. Możesz spróbować wymienić świece i cewki ale zapewne to nic nie zmieni. Przy okazji zobaczysz jakie masz indeksy wtryskiwaczy. Chyba nadal obowiązujące najnowsze to 11 :?: które praktycznie są niedostępne, a na pewno nie za normalne pieniądze ale będziesz miał orientację co w ogóle w silniku siedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.