Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć


Strzeliła mi prawa sprężyna z tyłu, chcę założyć standardowe tzn. odpowiednik OE ale do mojego VIN nie ma odpowiednika pozostaje więc oryginał. /moje mają dwa brązowe paski/

Przypadkiem wpadłem u nas na forum na pytanie kogoś o dobór sprężyn https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=0&t=251231&p=2831386&hilit=spr%C4%99%C5%BCyny+xdrive#p2831386 i tam pojawiły się sprężyny KILEN 51038 jako odpowiednik OE BMW 33536768128 do jego VIN. /moje OE to 33536768126/ Same sprężyny Kilen o tym numerze mają zastosowanie w wielu BMW w wersjach xi, xd ale z częscidobmw mi odpowiedzieli, że akurat do mojego VIN ten numer nie wyskakuje mimo tego, że ma zastosowanie w 530xi


Jak to może wyglądać w praktyce? Generalnie zależy mi na tym aby auto stało tak samo wysoko, jak będzie twardsze z tyłu mi nie przeszkadza, gorzej jak będzie większy 'tapczan',


Może ktoś przerabiał ten temat?


Oczywiście do wymiany będą obie, obojętnie czy kupie OE czy KILEN.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przyszły sprężyny KILEN, dziś/jutro zaczynam zabawę w wymianę. Pomierzę wysokości przed wymianą i po, długość sprężyn. Zobaczymy co z tego wyjdzie.


Jestem po wymianie, sprężyny KILEN 51038 były KRÓTSZE od zdemontowanych OE o jakieś 13-15mm ale po założeniu i przejechaniu kilku kilometrów wysokość tyłu jest identyczna z tą jaka była na oryginalnych sprężynach z dwoma brązowymi paskami. Wskazywało by to, że KILEN-y są twardsze ale to w sumie nawet lepiej.


Co do samej wymiany to nadkola nie trzeba demontować /kiedyś przy wymianie amortyzatorów go zdejmowałem/, wystarczy zdemontować tylny górny wahacz. Do tego trzeba naprawdę mocne klucze 2x18 i 21 oczko + nasadka 10. /na filmach YT jako kontra podają torx u mnie jest jednak końcówka na nasadke 10/ Bez tej kontry dla nakrętki 21 zerwiecie gumową osłonę na sworzniu i porysujecie łoże końcówki sworznia w mocowaniu piasty. Po prawej stronie jest czujnik poziomowania - warto go rozpiąć od wahacza bo może ulec zerwaniu. No i trzeba się dobrze przyjrzeć w którym miejscu są otwory na śruby górnego mocowania amortyzatora względem dolnego ucha amortyzatora bo nie ma szans na korektę tego ustawienia jak już złożymy amortyzator/sprężynę/mocowanie i zdejmiemy ściągacze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.