Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć koledzy,



Zmieniłem akumulator w f10 na nowy 105agm, aku zakodowane wszystko git. Ładowanie spoko 13.95-14.0, pobór zmierzyłem 0.08-0.11wiec za duży. I dopadłem drania bezpiecznik numer 101, po wyjęciu pobór spada do 0.00.0.01-2. Ale co dalej? Bezpiecznik jest sprawny. Dotyczy bodajże świateł.


Po 2 dniach stania auta pokazuje komunikat podwyższone rozładowanie na postoju. Nie ma świateł powitalnych i lusterka się nie rozkładają, ale odpala z pełna mocą.


Ktoś coś? Bo odpadam z sił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz siedem ostatnich znaków numeru Vin lub podaj miesiąc i rok produkcji BMW.


Popatrzyłem na schematy i rzeczywiście bezpiecznik F101 ........ 40A zabezpiecza moduł na nogi A58......


FEshKEjY


W/w bezpiecznik jest załączany przez bistabilny przekaźnik , który jest niestety niewymienny.

Co jeszcze , bezpiecznik F101, jest zasilany z linii 30F.....


Terminal 30F


Zacisk 30F zapewnia zasilanie napięciowe dla jednostek sterujących i komponentów, które podczas normalnej pracy wymagają zacisku 30, ale mogą być wyłączone w przypadku awarii.


Elektronika skrzynki przyłączeniowej (JBE) steruje bistabilnym zaciskiem przekaźnika 30F.[


Za pomocą systemu diagnostycznego można przeprowadzić kontrolę działania przekaźnika bistabilnego w tylnej skrzynce rozdzielczej.





Fx5h42cB


1.Przekaźnik, zacisk 30B (włożony)

2. Zacisk przekaźnika 30F (lutowany)

3. Przekaźnik bistabilny, zacisk 15N (lutowany)

4. Przekaźnik podgrzewanej tylnej szyby (lutowany)





Dobra tyle z teorii......

Co ja bym zrobił?

Odłączył kość zasilająca przekaźnik i sprawdził czy na zaciskach odpowiadających za zasilanie bezpiecznika F101 jest rezystancja. Jeśli będzie to znaczy , że przekaźnik zawiesił się. Czy można takie przekaźniki naprawić???? Słyszałem że tak ale trzeba to sprawdzić bo czasami kupno całej skrzynki z bezpiecznikami wychodzi tanieje.

Jeśli nie będzie rezystancji to jest szansa ,że wcześniej wspomniany moduł JBE źle działa i podaje cały czas na zacisk elektromagnesu przekaźnika napięcie.


Na tą chwilę , to tyle informacji ode mnie.

Problemy elektryczne to bardzo ciężki temat a tym bardziej rozwiązywanie ich na forum....

Pozdrawiam i powodzenia.... :cool2:




Jeszcze jedno , pisałeś że nie masz świateł powitalnych. To jest normalne zachowanie auta , gdy akumulator robi się za słaby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po jakim czasie od zamknięcia pojazdu mierzyłeś ten prąd ? Bo częściowe uśpienie jest po około 3 minutach . potem chyba 15 . Inpa w sterowniku silnika potrafi przejrzeć w zakładce power managment co go wybudza .ogólnie trzeba by przekopać moduły może któryś ma problem . Jak jest dostęp bezkluczykowy to przeważnie coś w klampach itp .
Opublikowano

Nie mam keylessa, czekałem ponad 30minut.

Muszę spróbować z tym przekaźnikiem w takim razie, może to coś pomoże. Bo niby nic nie robi, ale po wekkendzie wkurza ten błąd No i tak czy siak aku dostaje pewnie przez to..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takie powolne rozładowanie właśnie robi sporo szkód . Więcej nawet niż chwilowy duży pobór . Jeśli jeżdżone byłoby codziennie długie trasy to nie miałoby znaczenia .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.