Skocz do zawartości

[E87] Przegrzewanie w korku


velk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Posiadam BMW E87 120D 163km 06r. Wczoraj miałem sytuacje gdzie po godzinnej jeździe w "trasie" ze stałą prędkością wjechałem do miasta z ogromnymi korkami toczyłem się praktycznie z 45-60min a temperatura na zewnątrz była ogromna, w trasie było ok ale po mniej wiecej 40 minutach korku zaświeciła się pomarańczowa kontrolka temperatury wody, auto weszło w tryb awaryjny bodajże bo nie przyspieszało. Po mniej wiecej 10 minutach zaświeciła się czerwona kontrolka i wtedy od razu zatrzymałem sie i wyłączyłem silnik. Taka sytuacja spotkała mnie pierwszy raz. Po 3h wróciłem do samochodu. Poziom płynu chłodniczego w normie, wszędzie sucho. Odpaliłem i postanowiłem wrocić tą samą trasą do domu lecz juz w nocy, chłodniejsze warunki i było ok. Kontrolki się nie zapaliły. Osobiście obstawiam, że w korku nie włącza mi sie wentylator chłodnicy bo tak szczerze go nie słychać, dzisiaj odpaliłem auto włączyłem klime na full a wiatrak cicho a temperatura jest konkretna, auto stoi w słońcu wiec powinien się raczej załączyć. Od czego mogę zacząć, żeby dojść do tego dlaczego nie działa wiatrak? Dodam, że jest podłączony :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze raz zobacz jak działa wiatrak po włączeniu klimatyzacji.

Poproś drugą osobę aby co jakiś czas obniżała temperaturę na panelu klimatyzacji. Zobacz czy wiatrak sukcesywnie zwiększa obroty?

No i oczywista oczywistość, sprawdź czy masz jakieś kody błędów?

Jak sprawdzałeś poziom płynu, odkręcałeś korek?


Napisz siedem ostatnich znaków numeru Vin albo jaki masz kod silnika oraz miesiąc i rok produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie mam wrażenie, że on w ogole nie chodzi a jak chodzi to cicho i jednostajnie. Ciężko dostrzec przez obudowe a nie mam na miejscu kluczy, żeby odkręcić. Jeżeli działa to na każdym etapie tak samo czyli na wyłączonej, włączonej i stopniowo zmniejszanej temp a poźniej znów na wyłączonej jakby nie ma różnicy w głośności chodź nadal wydaje mnie sie, że nie działa. Jedynie to słychać różnice w pracy silnika ale to pewnie normalne bo załącza się spreżarka klima czy coś w stylu. Kody błędów bedą mógł sprawdzić też w późniejszym terminie bo sam nie mam kompa. A stan płynu sprawdzałem dokładnie tak w zbiorniczku i ta bojka wypływa tak jak powinna.


Vin: PV42345 grudzien 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To są przykładowe błędy wiatraka...


- 41F0, zwarcie aktywacji do dodatniego

- 41F1, aktywacja zwarcie do ziemi

- 41F2, Przerwa w obwodzie aktywacji

- 41F3, stopień wyjściowy nadmiernej temperatury

- 4B22, wentylator elektryczny zablokowany



Jeśli czujnik temperatury płynu chłodzącego jest uszkodzony, błędy 3EE0, 3EE1, 3EE2, 3EE3, 3EF3 „Czujnik temperatury płynu chłodzącego” mogą zostać zapisane.





Sprawdź bezpiecznik....

F69........50A lub 60A


1VnYcNNnSG




Na tą chwilę musisz potwierdzić czy wiatrak w ogóle chodzi . Włączysz klimatyzację lub gdy auto dojdzie do temperatury płynu chłodzącego powyżej 98°C....?

Jak to zrobisz , to będzie można szukać awarii w innych miejscach jak np. przerwa w przewodzie sterującym pracą wiatraka czy też sprawdzenie zasilania na kości wiatraka.

Poczytaj podobne tematy bo o tym już było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.