Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

na wstępie napisze że nie jestem mechanikiem ani się niesamowicie nie znam na tych sprawach i dlatego właśnie potrzebuje pomocy. Byłem dzisiaj obejrzeć BMW 320i z 2009 roku, benzyna, przebieg 112.000. Przy odpalonym silniku odkręciłem nakrętke od oleju silnikowego i przyłożyłem szmatkę na dosłownie 2 sekundy a ta była odrazu cała w oleju ubrudzona. Olej dopiero co wymieniany a cały silnik był bardzo dokładnie wyczyszczony (co wydało mi się dość dziwne). Spytałem o porade dwóch mechaników i od jednego dowiedziałem się że przy benzynie to nic nadzwyczajnego a u drugiego że tak nie powinno być... Czy to normalne? A jeśli nie to jakie mogą być tego przyczyny i czy może to prowadzić do dużysz wydatków w przyszłości?

Opublikowano
A po odkręceniu korka nie widziałeś pracującego łańcucha? W ogóle co to za sposób diagnozy na szmatkę? Jaki ten olej ma być w silniku po wymianie? To że komora jest czysta może świadczyć o kilku rzeczach. Ktoś dbał i regularnie mył, handlarz/mechanik wymył żeby ukryć/znaleźć wycieki lub auto pływało po sam dach i trzeba było pozbyć się piachu z pod maski. Ale to już trzeba dokładnie się przyjrzeć i sprawdzić.
Opublikowano
Mi chodzi o to czy to normalne że olej tak mocno pryska po odkręceniu nakrętki. Obecnie również mam auto w benzynie i przy pracującym silniku mogę odkręcić nakrętke i nie chlapie olejem. Dlatego nie wiem czy to nie jest jakiś zły znak jeśli chodzi o stan silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.