Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, jak w temacie - jak rozpoznać czy był wystrzał gazu lub co jest objawem wystrzału w momencie wystrzału?

 

Co do pierwszej części pytania:

 

Kupiłem niedawno BMW z silnikiem 1.6 M40 z już założoną instalką II generacji firmy LandiRenzo. Nie mam żadnych negatywnych odczuć co do jazdy na gazie a wręcz lepiej mi się jeździ niż na benzynie. Niepokoi mnie jedynie pęknięta obudowa filtra powietrza i gumowa rura łącząca przepływomierz i kolektor dolotowy - chyba dobrze tą część nazwałem jeśli nie to mnie poprawcie (jestem lajkonikiem :mrgreen: w kwestii mechaniki :oops: ) Czy te usterki mogą świadczyć o wystrzale :?:

 

Druga część pytania:

 

Jak rozpoznać wystrzał :?:

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez piotrekxxl

www.ifp.pl

www.bmw-e30.pl

Opublikowano

Przy okazji jeszcze jedno pytanko.

 

Czy temperatura otoczenia może mieć wpływ na spalanie - zwłaszcza gazu :?: Przy założeniu, że pomimo mrozów nie włączamy w aucie ogrzewania i innych prądożernych urządzeń.

www.ifp.pl

www.bmw-e30.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozpęknięta obudowa filtra może być jak najbardziej objawem wystrzału. Odnośnie rury, to mogła po wystrzale pęknąć, a równie dobrze mogła zostać po prostu wymieniona ze względu na geriatryczne przedmuchy.

 

Jak rozpoznać wystrzał? Usłyszeć i poczuć. To jest na prawdę wystrzał, nazwa świadczy sama o sobie. To takie kichnięcie, tylko, że o wiele mocniejsze.

Kai
Opublikowano

To jest od małego aaaa psik to wybuchu porządnej petardy. Dodać mogę tylko, że widziałem kiedyś chyba starego eskorta, któremu wybuch gazu rozwalił metalowy kolektor :shock:

Sprawdź czy klapa przepływomierza, jeśli jest machaniczny, płynnie się porusza.

Opublikowano

To co opisałeś jest efektem wybuchu (kichnięcia). To co napisał lewy_lowicz o klapie to szczera prawda sprawdź czy dobrze działa zawsze jest szansa że przy kichnięciu ocaleje przepływomierz. Jeżeli rura łącząca kolektor i przepływomierz jest dziurawa to będzie ci nie równo pracował na wolnych będzie miał mniej mocy i więcej palił.

 

co do pogody i spalania to teoretycznie zimne powietrze jest lepsze podobnie jak wilgotne (po deszczu) ale z gazem bywa różnie na bęzynie da sie to wyczuć :twisted2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.