Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!

e61 530d 2005

Jestem tu nowy, po zakupie wyszło na jaw kilka dolegliwosci jak zwykle .

Teraz mam problem z uciekającym prądem , auto po nocy potrafi być całkiem rozładowane , ostatnio prąd uciekł mi w pół godziny szukam po kolei winowajcy miernikiem . lecz w spoczynku na uśpionym zjada maks 0.09A zanim uśnie całkiem jest to około 0,3 A


Problem z klemą ibs widocznie ktoś ją wymnienił bo jest już z obudową lecz jeden ten pojedynczy kabel nie jest nigdzie podłączony. gdzie powinien się znaleźć?

przytwierdzony do przewodu + ?


Moja klema IBS ma odłączony kabel zdjęcia

https://zapodaj.net/1ee928bfbedb0.jpg.html

https://zapodaj.net/ab497d295cbed.jpg.html

https://zapodaj.net/83d86f3944d08.jpg.html

https://zapodaj.net/52dc65f7f6d98.jpg.html


nie posiadam jeszcze kompa szukam który interface kupić najlepiej?


Proszę podpowiedzcie coś bo o to tylko wierzchołek góry lodowej związanej z elektryką w moim BMW.

Do tego dziś po pomiarach i normalnym spięciu wszystkiego wyskoczył błąd poduszek.


Ratujcie bo włosy z głowy wypadają

Opublikowano

Cześć, nie wiem czy ci to pomoże, ale u mnie wygląda to tak: https://zapodaj.net/96987912dc7e4.jpg.html (e60 mam od miesiąca)


Jeśli chodzi o prąd to u mnie po zakupie też był problem, ale okazało się, że to akumulator sam w sobie był do d***, dodatkowo w kompie zakodowany był aku 90ah agm, a ktoś wsadził zwykły kwasowo ołowiowy. Aktualnie po zmianie aku mam już spokój z "rozładowywaniem", a dokładniej z padniętym aku. Gdybyś zmieniał zalecam wkodowanie odpowiedniej pojemności i rodzaju aku do kompa (moduł CAS, parametr "KLASSE_BATTERIE") oraz zarejestrowanie jego wymiany w INPA.


Co do interfejsu to ja używam jakiegoś najtańszego kabla OBD-USB z allegro, który kupiłem do e46 i narazie nie mam żadnych problemów z łącznością z modułami, kodowaniem itd.


Co do błędu poduszek to to może być po prostu błąd wynikający z rozładowania akumulatora, miałem coś takiego w e46, wystarczy skasować błąd i powinno być git.

Opublikowano

dzięki! czyli ten pojedynczy czerwony kabel od IBS jest przytwierdzony do kabla plusowego na stałe pod tą różową gumą, jutro spróbuje go tam podłączyć i zobaczę czy to zadziała , mam nadzieje że nie spale instalacji :)


u mnie brakuje z kolei tego cieńszego kabla który masz wpięty w kleme Plusową, kolejna zagadka :)


czyli jak nie ma większej różnicy co do kabla to zamówię z allegro i zobaczymy , wymieniałem właśnie w listopadzie aku ale nie zakodowałem , może to też jest jakiś problem .

Opublikowano

Zaciekawiłeś mnie w sumie też tym kablem więc poszedłem zrobić 2ie zdjęcie: https://zapodaj.net/166d13273b17d.jpg.html


Wygląda, że jest podpięty bezpośrednio do minusa :? nie wiem dlaczego ani po co, może coś związanego z webasto.


Apropo ładowania/ rozładowywania aku to możesz mieć też kończące się szczotki lub walnięty regulator napięcia w alternatorze, u siebie wymieniałem przy okazji serwisu 0 po zakupie i przy przebiegu 300kkm u mnie szczotki wyglądały już bardzo licho, ale ładowanie miałem jeszcze ok. Wymieniałem z racji, że w e46 przy tym przebiegu miałem problem z przygasającymi lampami w czasie jazdy na krótką chwilę i długo szukałem przyczyny bo ładowanie gdy mierzyłem było ok, a po wymianie regulatora napięcia (który jest razem z szczotkami) problem ustał.


Jak będziesz szukał kabla to możesz poszukać z rozłączanym piniem nie pamiętam którym, chyba pin 8, ponoć jest to przydatne.

Opublikowano

o dzięki za zdjęcie , ale u mnie jest już ta klema poliftowa, więc ktoś tam grzebał , mam ten podwójny kabel wpięty niebieską wtyczką w okolicach klapy bagażnika a ten pojedynczy wisi mi nie podpięty.

Więc pewnie on właśnie musi być przypiety do plusowego kabla .


tak jak chyba tutaj


https://zapodaj.net/901aeb2f12b5d.png.html


zobacze jutro :D mam nadzieje tylko ze nic nie popalę :D

Opublikowano

Czerwona to klema dodatnia, pirotechniczna. IBS to klema minusowa do pomiaru parametrów akumulatora i doboru ładowania.

Old type (before IBS “era”) systems maintained fixed bort voltage (typically 14.0/14.4 V), which ensured charge of lead-acid batter (and, when they were charged, this voltage overcharged them – excess energy was transformed in heat: electrolyte evaporated and the lifetime of battery decreased).

In the situation, when the battery is charged (SOC typically 75 .. 80%), IBS system ensures 0.0 A current in the battery chain, in such way increasing its lifespan. To ensure this 0.0 A mode, onboard voltage is decreased to 12.5 .. 12.9 V. But 0.0 A mode, as we understand, don’t charge the battery (because the current is 0), which means – IBS system has to define SOC correctly! If SOC will be detected faulty (for example, a replaced battery is not registered), the situation, when the partly charged battery is kept in such energetical balance, can appear!

Note: in the overrun mode the bort voltage is increased to 15.0 V, to use “excess” energy much more valuable – to charge the battery.

Opublikowano

tak marku wiem , ale mi chodzi o jeden z kabli z klemy ibs na zdjęciu jest jak by wsuwka i u mnie jest on luzem , nie mam pojecia dokąd go wpiąć.

w poście nad twoim widze że klema ibs jest połączona z piro . myślisz ze to ten przewód od klemy ibs ?

Opublikowano

Hej ,

dziś podpiąłem na razie druciarsko plus od ibs i zaczął działać , wczesniej ładowanie w granicach 14.3 lub mniej teraz waha się od 14,8 do 15,4 w czasie rzeczywistym.

Poprzedni własciciel widocznie zrobił wymiane klemy ale nie działała ani trochę. może to jest przyczyna moich perypetii z akumulatorem.


Jutro dojedzie do mnie interface wiec zakoduję obecny akumulator i posprawdzam wszystkie moduły.


https://zapodaj.net/826cd73826e36.jpg.html

https://zapodaj.net/b1d063bd06cf1.jpg.html


jak będzie dalej coś nie tak to dalej będziemy tutaj rozwiązywać problem.

Opublikowano

https://bmwteka.com/wds/ru/e60/d1559c4a

tutaj masz schemat. Jak nie zapomnę jutro mogę spojrzeć u siebie fizycznie, ale z tego co pamiętam, jest wtyczka która po wypięciu powoduje, że IBS nie działa i jest to mała wtyczka jak pamiętam. Kodowanie (właściwe) ma ogromne znaczenie. Nawet jeżeli pojemność jest prawidłowa a masz założony AGM a zakodowany był zwykły już działa to źle. Chwila postoju na radiu i już żółta kontrolka od aku, że jest wyładowany. Po zakodowaniu właściwego rodzaju nie ma takiej sytuacji, dlatego wszelkie nieprawidłowści w kodowaniu trzeba poprawić.

Opublikowano

Jutro mam nadzieje uda mi się wszystko poinstalować i zakodować odpowiedni akumulator, tak jak mówie po podłączeniu plusa od ibs jest duża różnica w ładowaniu, bo bez tego maks to było 14.3 skokowo 14.4 ,

mam nadzieje ze uda mi się ogarnać betkę bo od zakupu więcej ją robie jak jeżdże xD już nie wspomne o magiku elektryku który za wiązke w klapie i "naprawe" diversity skroił mnie 1000zł ale nie miałem wyjścia bo wkładka w drzwiach mi padła a div i tak był do roboty , i jeszcze konwerter bo są wszystkie jego objawy czyli nietrzymanie na 5-6 biegu na wolniejszych obrotach... pomału do przodu a odpuszczać nie chce bo sie zakochałem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.