Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Krótko przedstawię problem:

Pacjent to X3 E83 2.0d N47 2008r. 260 tyś przejechane. Kilka miesięcy temu ( latem ) jechałem po trasie dość szybko i zatrzymałem się w korku po czym kilkakrotnie mrugnęła kontrolka oleju, powtórzyło się to kilkakrotnie na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku. Zmierzyłem ciśnienie podłączając manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju - pomiar to : na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku 0,8 bar a według producenta powinno być 1,3 bar- porównałem z inną X3 z tym samym motorem i generalnie zawsze brakuje około 0,8 do 1 bar. Więc pomyślałem że to panewki - rzecz dość typowa dla tego silnika. Silnik został wyjęty i rozebrany wyniki to : panewki główne i korbowodowe w super stanie prawie jak nowe, pompa oleju rozebrana sprawdzona, zero rysek czy wypracowanych miejsc, wałki rozrządu super stan. Silnik po rozebraniu sprawia bardzo dobre wrażenie czysty zero szlamu opiłków brudu - a ciśnienia nie ma. Podejrzenie pada na zaworek przelewowy w pompie niestety nie ma możliwości go sprawdzenia. Może ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym przypadkiem i poratuje mnie jakąś wskazówką - wszelkie zainteresowanie tematem mile widziane.

Dziękuję i pozdrawiam

Piotrek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dobra - nikt nic to ja opiszę może będzie dla potomnych.

Jak pisałem wcześniej silnik po rozebraniu sprawiał bardzo dobre wrażenie więc trzeba się było czegoś przyczepić - pomierzono luz promieniowy na panewkach korbowodowych o głównych - efekt : na korbowodowych około 30 a na głównych około 38-40, według dokumentacji jaką znalazłem powinno być 25, pomierzono wał i mieścił się w normie więc zdecydowano wypolerować wał założyć nowe nominalne panewki tak główne jak i korbowodowe. Dodatkowo jak było już wszystko rozebrane zdecydowałem że zregeneruję głowicę - wymieniono prowadnice wydechowe, przefrezowano zawory i wymieniono uszczelniacze, zmieniłem również pierścienie tłokowe na nowe nominalne. Pozostał stara pompa oleju ( jak pisałem rozebrana i sprawdzona). Silnik poskładano włożono i uruchomiono. Przejechałem już 900 km i przymierzam się do wymiany oleju.

Teraz czas na efekty : ciśnienie oleju wróciło do normy na mocno rozgrzanym silniku i wolnych obrotach ma 1,2 - 1,3 bar więc w zasadzie książkowo, silnik chętniej odpala, po porannym podpaleniu niebieski bąk ze spalin zniknął. Przez 900 km silnik nie wziął oleju a wcześniej trochę brał.

Może kiedyś ktoś to odgrzebie i mu pomoże

Pozdrawiam

Piotrek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.