Skocz do zawartości

E87 118i 129KM 2006r ubywa płyn, masło pod korkiem oleju


maciejhinc86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem regularnie ubywa mi płynu chłodniczego nie dużo ale na 500 km jakieś 200ml.

Samochód działa poprawnie, ogrzewanie też ok.

Pod korkiem zbiera się masło.. ale jest zima a ja jeżdżę tylko do pracy rano 5 km i wieczorem wracam 5km, więc nie wiem czy to masło to należy z tym łączyć ... być może tak a może nie. Samochód normalnie jeździ i ma moc. Co mnie zastanawia rano jak wchodzę do garażu czuje zapach płynu w garażu, nie w kabinie samochodu, ale tylko wtedy jak wkleję płynu do maximum.. jak go trochę ubedzie to mniej czuć.. rzadnych wycieków nie widać... co proponujecie sprawdzić zanim ściągnę głowicę?


Czy przybywa oleju nie wiem bo przecież nie ma bagnetu w tym silniku A nie wiem czy komputer pokaże jak oleju będzie za dużo... na razie pokazuje Oil OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masło to na 99 procent ilość kilometrów które robisz.

Jak czujesz płyn to znaczy że masz gdzieś nieszczelność. Obejrzyj gdzie leci. Najprościej jak nagrzejesz auto i ktoś będzie trzymal na obrotach,, to największa szansa na zlokalizowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze byłoby wjechać na jakiś kanał i obejrzeć dobrze od spodu, sprawdzić złączki króćce ew podstawić jakiś karton.

Elektroniczny bagnet też masz który pokazuje poziom ale wiadomo to nie taki tradycyjny.

Z tym masłem to różnie ja jeżdżę jeszcze mniej od ciebie bo też traski kilka km i to jeszcze raz na jakiś czas i masełka w ogóle nie mam pod korkiem. Ale raczej szukaj nieszczelności o ewentualną uszczelkę będziesz się martwił później

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy możliwe by płyn wydostawał się z pod obudowy filtra oleju ?


Nie wiem jaki jest tam układ kanałów.


Mam mokrą całą podstawę, a w zagłębieniach poniżej widoczna ciesz, nie jest to raczej olej bo jest transparentne i pachnie wg. mnie płynem chłodniczym.


87f5e0349269.jpg


??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jęśli to nie olej który mógłby wychodzić z pod podstawy filtra (wtedy konieczna wymiana uszczelki pod nim) to może to być płyn wyciekający z łączenia podstawy filtra z chlodniczką oleju i musisz wymienić uszczelkę między nimi. Ale wtedy zalecam wymianę obu uszczelek, tylko dokręcać kluczem dynamo na 10nm bo łatwo ukręcić gwint i potem trzeba się gimnastykować. Cieknąć może jeszcze z króćców wodnych dochodzących do chlodniczki, przyjrzyj się dobrze i będzie wiadomo. Króćce mają w środku oringi które się z czasem wyrabiają ale b łatwo i szybko można je wymienić.

Więc już jesteś bliżej do ostatecznej diagnozy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Wyciek płynu był z pod czarnego kolana przykręconego do głowicy, zauważyłem to podczas wymiany uszczelek pod obudową filtra oleju... i po 4 miesiącach brak ubytków.... a masło to chyba rzeczywiście krótkie trasy zimą bo aktualnie korek czyściutki...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.