Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Planuję zakupic BMW X5 E70 z dość niskim jak na swój rocznik (2010) przebiegiem wynoszącym 130 tyś km. Problem w tym, że raport wygenerowany przez system carvertical.com pokazuje dziwne dane dotyczące przebiegu, a mianowicie: kwiecień 2019: 160000 (dokładnie tyle, równa liczba z zerami na końcu). Pół roku później mamy już tylko 95tyś z hakiem. Obecnie na liczniku jest niewiele ponad 130tyś km. W ASO dane zczytane z kluczyka są zbieżne z tym co pokazuje licznik. Dodatkowo historia z ASO jest zbieżna z tym co na carvertical, poza tą jedną dziwną zawyżoną wartością 160000km, co pozwala twierdzić, że wartość ta wzięła się w raporcie z tzw. dupy. Na pytanie zadane carvertical skąd wzięli ten dziwny przebieg, odpowiedzieli, że z "zaufanego źródła"...


Moje pytanie brzmi: czy istnieje sposób aby upewnić się na 100% albo przynajmniej na 99% czy to co pokazuje licznik jest zgodne ze stanem faktycznym ? Zakładam, że zczytanie danych z kluczyka takiej pewności nie daje. Jestem prawie pewien, że dziwna wartość widniejąca w systemie carvertical trafiła tam przez pomyłkę (o błędach tego systemu jest juz co nieco w ang internecie), jednak chciałbym przed kupnem mieć pewność. Mój pomysł to udanie sie na pełną diagnostykę do ASO i poproszenie o sprawdzenie przebiegu z innych podzespołów i ocenę czy przebieg z licznika jest prawdopodobny czy nie.


Pozdrawiam

Opublikowano

Te raporty są dość specyficzne.

Na przykład w historii uszkodzeń są powielane wpisy o szkodach.

Zgaduje, że do każdej szkody jest robiony wpis po wycenie przez ubezpieczyciela chyba. Tzn, wstępny kosztorys i końcowy, a czasem pośrednie.

I tak do jednej szkody widziałem po 3 wpisy.

Trochę to mylące może być :shock:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Daj vin
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

05.09.2013 72390 km

Raczej korekta

Opublikowano
05.09.2013 72390 km

Raczej korekta

 

Na pierwszy rzut tak wygląda. Z tego co wiem jednak auto jakiś długi czas między 2013 a 2018 stało w ubezpieczalni po stłuczce, więc nie wiadomo. Dodatkowo było wystawione na niemieckiej aukcji z przebiegiem licznikowym, co równiez daje do myślenia (wystawia ktoś na Niemcy auto z cofniętym licznikiem?). No i ta równiutka wartość pokazywana przez carvertical - można założyć w ciemno że nie została zczytana z licznika. Dlatego wolałbym sie upewnić i wyczyać wartość ze sterowników w aucie, jeśli jest taka możliwość.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Przebieg może pochodzić z odczytu przy szkodzie lub z przeglądu. Przy szkodach często zaokrąglają.

Historia niejasna i bez konkretnych papierów zawsze będzie powodowała wątpliwości potencjalnych kupców.

Opublikowano
Przebieg może pochodzić z odczytu przy szkodzie lub z przeglądu. Przy szkodach często zaokrąglają.

Historia niejasna i bez konkretnych papierów zawsze będzie powodowała wątpliwości potencjalnych kupców.

 

Zagadzam sie. I wlasnie na potencjalnych kupcach zaczyna sie problem, bo auto moze miec oryginalny niski przebieg ale niejasna historie w dekoderach typu carvertical. Na autodna no to samo auto juz 09.2013 ma przebieg 160000. Car vertical pokazuje dokladnie to samo 5 lat pozniej.. i komu tu wierzyc

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Wszystkie wątpliwości źle wpływają na sprzedawalność. Poproś o dodatkowe dokumenty np. z przeglądów które auto musiało przechodzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.