Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od kilku dni mam dziwne strzelanie z okolic modułu kierownicy, jakby coś ocierało. Dzisiaj w czasie jazdy kierownica się zablokowała i wydobył się dźwięk pękającego plastiku. Zaraz potem wyskoczył błąd z tytułu.


baOhIB1h.jpeg


Są takie błędy + błąd łopatek.


y28LRrxh.jpeg


I filmik z dźwiękiem https://streamable.com/v31epe




Podejrzewam że moduł kierownicy mógł się zatrzeć lub w jakiś sposób uszkodzić czy może jest tam coś jeszcze co mogło dać takie objawy?

Jest to f11 z 2012 roku, kierownica z łopatkami.

Opublikowano
Prawdopodobnie rozsypał się taki plastikowy talerz z nadrukiem dziwnych kresek, który daje informacje przez czytnik optyczny o położeniu kierownicy i jej ruchu. To bardzo ważna informacja dla kilku systemów więc bez tego jest kicha. On jest gdzieś między kierownicą a pająkiem albo w pająku o ile pamiętam. W E64 dawno temu go czyściłem. Trzeba zdjąć poduszke, kierownicę, rozpołowić obudowę kolumny, dostać się do pająka i dalej sam sobie poradzisz.
Opublikowano

Dodam że teraz nie działają żadne przyciski z kierownicy, w ogóle nie ma zasilania. W sobotę rozbiorę kierownicę i zobaczę co się dokładnie rozsypało.


Samego pająka praktycznie nie da się dostać, znalazłem jeden na OtoMoto za 250 zł i kilka na eBayu za ponad 200 euro.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Można ten moduł podmienić na inny?

Ten co jest u mnie jest praktycznie nie do kupienia, było kilka sztuka ale wszystkie sprzedane.


Mój ma numer 9297782 - jest to praktycznie golas, jest tylko aktywny tempomat i multimedia.


Inny moduł z obsługą tych funkcji zadziała?




Jak nie to będę musiał jakoś to polutować i może chwilę wytrzyma.


JP1TXq4.jpeg

Opublikowano
Rozumiem, że pająk jest zepsuty i nazywasz go modułem. Myślę, że jest spora szansa, że inny będzie pasował może nawet od wyższej wersji (może z anglika). W naprawę mało wierzę ale nie traćmy nadziei.
Opublikowano

Ja też stawiam że pająk z wyższej wersji będzie działał, ważne żeby obsługiwał wyposażenie które jest. Ciekawe czy bez kodowania podejdzie.


W pająku zerwała się taśma z zasilaniem, jakby to nie była ruchoma część to bym to lutowal ale w tej sytuacji byłoby to rozwiązanie na chwilę.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem ten moduł na taki sam, elektronika działa ale wywala błędy o stabilizacji toru jazdy, kierownica nie wraca do punktu zero i nie odbijają kierunkowskazy.


Trzeba jakąś kalibrację czylijnika kąta skrętu robić czy coś?



///


Zrobiłem, po założeniu pająka trzeba ustawić go w pozycji zero metodą prób i błędów, jak źle jest ustawiony to nie da się skręcić kół na maksa, a sam pająk wydaje dźwięki naciąganej gumy. Ustawiłem go na zero, skasowałem błędy i wszystko chyba działa.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

I odkopuje temat znowu.


Po wymianie tego pająka przestały działać manetki więc pomyślałem że trzeba je znowu zakodować. Kupiłem vlinkera i bimmercode i tu pojawia się problem bo mogę kodować każdą funkcje auta oprócz modułu kierownicy. Jest nieaktywny, a program chce przywrócić kopie zapasową starego modułu której oczywiście nie mam.

Jakieś pomysły na ogarnięcie tego?



Z błędów mam to:


ISN7nWV.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.