Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Potrzebuje waszej pomocy:

Jakiś czas temu po mroźnej nocy auto po uruchomieniu zaczęło szarpać silnikiem - spadek obrotów,dławienie.

po którymś razie pojawił się BŁĄD - Napęd , ograniczona moc, oczywiście świecił się błąd silnika na desce


Wymieniłem filtr paliwa, niestety dławienie obrotów po odpaleniu nie ustało - nawet na ciepłym silniku pojawiało się przy ruszaniu.


Podjechałem do znajomego na diagnostykę, po usunięciu kilkunastu błędów pozostały 3 aktywne powracające po uruchomieniu silnika:


240500 - Sterowanie recyrkulacją spalin: Zbyt duża masa powietrza

255B00 - Zawór EGR, regulacja położenia: Zawór zamknięty zbyt lużno

284E00 - Sonda Lambda za katalizatorem, napięcie Nernsta,sygnał: Obwód otwarty


Gdzie szukać przyczyny usterki / przyczyny błędów ?? Przebieg auta to 107000 km


DPF wypalony niedawno, 11,38 g sadzy pokazuje.


Sonda Lambda za katalizatorem: Status Nieaktywny

Sonda Lambda za katalizatorem: - napięcie 0,00 mV


Sonda Lambda przed katalizatorem: Status N/A

Sonda Lambda przed katalizatorem: Napięcie 0,75 mV


Proszę o porady, w razie czego mam zdjęcia parametrów zaworu egr z diagnostyki.

Opublikowano

Poniżej zdjęcia z diagnostyki


https://ibb.co/wdcyQK5

https://ibb.co/vVbmLgq

https://ibb.co/rvFh0kF

https://ibb.co/SfPFT6r

https://ibb.co/J5gLSt7


Z tego co udało mi się ustalić to zawór EGR będzie do wyczyszczenia lub wymiany - bo się zacina/blokuje i się nie domyka.

A czy błąd sondy lambda jest następstwem niepoprawnego działania zaworu EGR czy to osobna usterka??

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.