Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Być może się mylę i Itemat z tytułu był już poruszany.

Jeśli nie to chciałbym szanownych forumowiczów zainteresować i podjąć wątek znacznego zwiększenia masy modeli BMW po liftingu.

Nie widzę w tym nic złego, bo jak rozumiem, każdy zgodzi się z tym, że samochód po lifcie jest lepszy.

Na pewno dotyczyło to G11 LCI, innych modeli zapewne też, ale ponieważ jesteśmy w dziale X3 , to proponuję rozmowę o X3 LCI.

Oczywiście porównywałem masy takich samych wersji silnikowych (z uwzględnieniem modyfikacji o np. MH)

Większe przyrosty masy mamy w mniejszych jednostkach napędowych, w granicach 100kg, w większych trochę mniej.

Mam swoje przypuszczenia skąd to się bierze, ale nie chce nic sugerować. Zapraszam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oprócz MHEV, nie przybyło coś z wyposażenia w standardzie, co wcześniej było opcją?

Przy LCI często poprawiają też wygłuszenie, a to wbrew pozorom swoje też waży.


Jedno z moich poprzednich aut, sowicie doposażone, ważyło prawie 300kg więcej od golasa w tej samej wersji silnikowej.

Duże koła, szyberdach panoramiczny, fotele z wentylacją, hak, nie mówiąc o xDrive, itd. ...

Więc jeśli dołożyli coś w standardzie, to mamy kolejne naście kilogramów, jak nie więcej...

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano
skąd wiesz ze 25kg

tyle to pewnie same baterie

a gdzie kable i reszta diwajsów

Skąd?

Różnica masy przedliftingowej X3 30d i po wprowadzeniu MH.

Opublikowano
Oprócz MHEV, nie przybyło coś z wyposażenia w standardzie, co wcześniej było opcją?

Przy LCI często poprawiają też wygłuszenie, a to wbrew pozorom swoje też waży.


Jedno z moich poprzednich aut, sowicie doposażone, ważyło prawie 300kg więcej od golasa w tej samej wersji silnikowej.

Duże koła, szyberdach panoramiczny, fotele z wentylacją, hak, nie mówiąc o xDrive, itd. ...

Więc jeśli dołożyli coś w standardzie, to mamy kolejne naście kilogramów, jak nie więcej...

 

Z tym wygłuszeniem to dobry ślad, też tak pomyślałem.

Wyposażenie bym wykluczył, bo zakładam, że zawsze podają masę w standardzie.

A czy coś dołożyli w Lci w standardzie ,,masowego"?, nie dostrzegłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyposażenie bym wykluczył, bo zakładam, że zawsze podają masę w standardzie.

Ale właśnie o to chodzi, że podają w standardzie.

Jeśli przedtem w standardzie nie było np. klimy trzy strefowej, a teraz jest czy przedtem były felgi 18, a teraz są 19 - to mamy uzasadnienie kilku kg więcej po lifcie.

Nie przybyło czegoś z zakresu systemów bezpieczeństwa w standardzie?

Opublikowano
Coś jest więcej, bo jak wyceniałem x3, to proponowali mi gotowe przedliftowe i pytałem o cenę, bo nowe z tymi samymi opcjami było o 50 000 zł tańsze. Handlowiec uzasadnił, to tym, że w lifcie trochę w standardzie więcej niż, wcześniej.
Opublikowano
Coś jest więcej, bo jak wyceniałem x3, to proponowali mi gotowe przedliftowe i pytałem o cenę, bo nowe z tymi samymi opcjami było o 50 000 zł tańsze. Handlowiec uzasadnił, to tym, że w lifcie trochę w standardzie więcej niż, wcześniej.

Szczerze? Nie rozumiem. Możesz rozwinąć?

Opublikowano

Szukałem x3, Pan w salonie miał od ręki. Cena przed rabatem: 400 k. To była przed liftem. W domu na spokojnie skonfigurowałem sobie na stronie tak samo wersję po lifcie. Wyszła o 50 k mniej. Spytałem dlaczego, handlowiec powiedział, że:

Nie ukrywamy, że nowa X3 ma podniesiony standard wyposażenia i znaczenie obniżoną cenę modelu podstawowego w odmianie 30d co podyktowane jest niższą emisją z tytułu miękkiej hybrydy.


Ma więcej w standardzie niż ta przed liftem, ale co dokładnie już nie dopytywałem, bo nie zdecydowałem się na tą ofertę.

Opublikowano
Szukałem x3, Pan w salonie miał od ręki. Cena przed rabatem: 400 k. To była przed liftem. W domu na spokojnie skonfigurowałem sobie na stronie tak samo wersję po lifcie. Wyszła o 50 k mniej. Spytałem dlaczego, handlowiec powiedział, że:

Nie ukrywamy, że nowa X3 ma podniesiony standard wyposażenia i znaczenie obniżoną cenę modelu podstawowego w odmianie 30d co podyktowane jest niższą emisją z tytułu miękkiej hybrydy.


Ma więcej w standardzie niż ta przed liftem, ale co dokładnie już nie dopytywałem, bo nie zdecydowałem się na tą ofertę.

 

Fajnie, że poruszyłeś wątek akcyzy przy MH, ponieważ obniżenie jej o połowę (z 18,6 do 9,3 przy pój. pow 2l) daje znaczne obniżenie ceny końcowej z uwagi, że akcyza jest ,,na początku" opodatkowywania samochodu w kraju w kraju. Wszelkie dodatki do auta również mają oczywiście obniżoną akcyzę.

Ale nie aż o tyle. Ten X3 za 400 k miał podstawę przed opodatkowaniem ok 274 k (18,6% i 23%) Po obniżeniu o połowę akcyzy kosztuje ok 368k.

Swoista ,,tarcza" dla miłośników większych motorów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.