Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie,


Pewnie temat łatwy, niemniej jednak. Mam bida wersję F20, w której była zamontowana kierownica z limiterem prędkości. Pewnie i tak handlarzyna go dokładał, żeby samochód ładniej wyglądał.

Potrzebuję tempomatu i tu zaczęły się schody, bo licznik nie przyjmował tempomatu.

Kupiłem licznik, niestety od polifta, po zamontowaniu zaczęło się:

1. Błąd CAS, 30411

2. Błąd ICMQL/RLM2L, error code: D016DD, nieprawidłowa suma kontrolna.

Acha, ICM został zaktualizowany do najnowszej wersji.


Koder, niestety poddał się z licznikiem. Czy jest szansa, że licznik poliftowy zadziała z przedliftem?



Nr kombi: 6805182

Edytowane przez thommush
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Licznik wyczyszczony i prawidłowo zakodowany?

Limiter działa normalnie, jest wskaźnik na liczniku?


Edit.

Widzę, że masz mega ubogą wersję i fabrycznie nawet limitera nie było.

P.S. Masz akcję serwisową na sprawdzenie i ewentualną wymianę chłodnicy EGR.

Opublikowano
Licznik wyczyszczony i prawidłowo zakodowany?

Limiter działa normalnie, jest wskaźnik na liczniku?


Edit.

Widzę, że masz mega ubogą wersję i fabrycznie nawet limitera nie było.

P.S. Masz akcję serwisową na sprawdzenie i ewentualną wymianę chłodnicy EGR.

 

Licznik poprawnie wyczyszczony, nie ma czerwonej kropki.

Limiter byl dołożony przez handlarza, działał.

Ale tempomatu licznik nie przyjmował.

Znalazłem W sieci informację, że gryzie się kombi z resztą auta. Licznik pewnie ma soft po LCI, samochód jest sprzed LCI. Czyli kwestia zapewnie albo próby zejścia z softem kombi do niższej wersji, albo licznik sprzed LCI.

Kodowanie nie wyszło, teraz nie mam limitera, tempomat po włączeniu daje informacje o braku możliwości uruchomienia. Zakładam, że trzeba FEM podnieść do wyższej wersji (soft?).

Za dużo tego.

Tak, dowiedziałem się o chłodniczce chwilę temu.

Opublikowano

Czy jakaś dobra dusza z Warszawy byłaby w stanie z tym pomóc.


Kontaktowałem się z kilkoma koderami w Wawie, albo nie chcą się podjąć, albo też chcą zostawienia samochodu na dzień/dwa dni (chcą szukać problemu). A na to niestety nie mogę sobie pozwolić (pracuję ponad 400 km od domu, wyjeżdżam w niedzielę, wracam w piątek wieczorem).


Sprawa jest prosta i skomplikowana jednocześnie:


1. Najprawdopodobniej FEM i kombi nie są na tym samym I-step, z tego co doczytałem podobne problemy, trzeba byłoby zmusić żeby gadały tym samym dialektem. Pytanie, czy jest możliwość ze zjechaniem z I-step w kombi.

2. Ewentualnie pozostaje zakup innego licznika, zbliżonego datą produkcji do samochodu. Tylko wszystkie starsze liczniki mają inne numery części. Znalazłem taki: 9276598, tylko nie wiem, czy ma obsługę tempomatu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Napisz na PW ,mogę sprawdzić zdalnie co tam jest porobione

 

Dzięki za okazanie pomocy. Temat został ogarnięty, przypadkowo się zgadałem ze znajomym. Wystarczyło podnieść soft w FEM, wgrać soft do budzika i zabanglało.

Jeszcze były jazdy z siłownikami przednich szyb, nie można było wykalibrować, ale się unormowało.


Na przyszłość, gdyby ktoś chciał montować tempomat i jednocześnie musiał wymieniać budzik- trzeba pilnować I-Level, żeby wszędzie był taki sam.


Jeszcze zostało mi poprawne kodowanie, bo mam multifunkcję z przyciskami LIM, Reset oraz tempomat. Na razie limiter mi nie działa, ale to już mniejszy problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aby działał LIM trzeba zmienić następujące wiersze:

KOMBI > 3003 > SLD_ENABLE > aktiv

ICMQ > 3000 > C_SLD_Funktion > aktiv

ICMQ > 3000 > C_Umschaltung_ACC_DCC > zugelassen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.