Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z działaniem świec żarowych w BMW E91 330d 2008 silnik M57N2. Świece nie grzały już od dłuższego czasu, wymieniłem sterownik na nowy Beru GSE102 + nowe świece Beru. Sprawdziłem też kabel plusowy zasilający sterownik idący od alternatora. Po wymianie dalej wyświetla się błąd na wszystkich świecach. Nie wiem czy układ działa na zewnątrz jest ciepło 10°C i auto odpala dobrze, gdy było na minusie przed wymianą sterownika po odpaleniu trzęsło i obroty przez chwilę falowały. Mój skaner diagnostyczny nie pozwala usunąć błędu czyli usterka dalej istnieje. Czy można coś jeszcze sprawdzić, czy jest możliwość że komputer wyłączył działanie sterownika po tym jak długo nie działał? Nie wiem czy problem leży w świecach czy sterowniku. Proszę o odpowiedź. Zdjęcie odczytu: 592e950faa9bf.jpg.html
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Foty nie widać.

Skpro masz błąd na wsszystkich swiecach to nadal nie działa, ale dobrze by było zobaczyć te błędy.

Opcje sa takie, w przypadku błędu wszystkoch świec

- Brak zasilania na sterownik, czyli uszkodzony lub nie przykręcony kabel który wchodzi na pokedyncza wtyczke sterownika.

- Uszkodzony sterownik - bywa, że nowy po kupnie nawet dnia nie wytrzymuje. Można go miernikiem obmierzyć niestety po odpięciu od auta, bo musisz mieć dostęp do pinów od pojedynczej wtyczki i od dużej 123478 ( kolejne świece).

- uszkodzone świece - skoro nowe to bym sie tu nie czepiał

W przypadku błędu wszystkich świec, więcej opcji nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mógł działać ale krótko :D

Sprawdź czy na pewno dobrze kabel plusowy do alternatora przykreciłeś.

Opublikowano

Dzisiaj wymieniłem kabel zasilający sterownik bo stary faktycznie był już przypalony, i choć podawał napięcie na sterownik to pewnie nie mógł przenieść tak dużego prądu. Do tego sprawdziłem połączenie sterownik-świece i napięcie na wyjściach samego sterownika, skasowałem błąd i wydawało się że wszystko jest dobrze ale błąd powraca po ponownym uruchomieniu i zgaszeniu silnika. Po włożeniu kluczyka na zimnym silniku układ pobierał przez chwilę prąd czyli świece działały, jednak błąd ciągle powraca. Zdjęcie kabli starego i nowego dla porównania https://zapodaj.net/0c413e6c45405.jpg.html

Numer kabla Nr. kat: 12427789231

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czesc,mam to samo wszystko wymienione dalej blad ,u mnie sterowanie,ogólnie to ten system jest spaprany,przecierz tam na zasilaniu idzie ponad 50amper a kab

elek na wsuwke!chyba to rozetne i polutuje,rece opadaja!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.