Skocz do zawartości

Brak komunikacji z modułem ACC BMW F30


Veld

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wyszukiwarka przejrzana ale nic konkretnego nie znalazłem dla danego modelu.

Mam problem modułem ACC.

Mianowicie, nie działa tempomat aktywny w aucie. Radar został podmieniony na nowy. Jednak nadal ISTA pokazuje totalny brak komunikacji z modułem. Nie mogę znaleźć żadnych schematów.

Sprawdzone napięcia między pinami we wtyczce. Na jednym pinie pokazuje się jedynie ok. 3V (powinno być chyba 12V?). Wszystkie bezpieczniki sprawdzone i są w porządku.

Ciężko o jakiekolwiek schematy do tego autka. Czy ktoś się orientuje skąd dochodzi napięcie do radaru? Oraz czy radar jest zarazem całym modułem ACC? Jeśli jest jakiś dodatkowy moduł czy zna ktoś jego lokalizację ? Czytałem coś o module ICM jako odbiorniku sygnału z ACC ale jeszcze się tam nie dostałem. (Choć to ma być tylko odbiornik więc raczej nie on za to odpowiada?).

Po podpięciu starego radaru cały czas wyskakuje brak brak komunikacji więc to raczej nie problem z kodowaniem.

Auto było delikatnie uszkodzone i jest powoli przywracane do oryginalnego stanu. Na chwilę obecną ostatnim problemem pozostaje tempomat.

Ewentualnie do sprawdzenia była by wiązka położona na aucie - czy orientuje się ktoś może którędy ona idzie (nie chciał by rozbierać pół auta nie potrzebnie).


Może ma ktoś dodatkowe pomysły co może być przyczyną braku komunikacji?

Orientuje się ktoś który dokładnie bezpiecznik odpowiada za ten moduł? (Na chwilę obecną sprawdzone zostały po prostu przejścia na wszystkich bezpiecznikach - nie mogę znaleźć w rozpiskach, który to dokładnie bezpiecznik).


Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Schematy są w ISTA

Opis pinów w radarze :

1 E Klema 15 bezpiecznik F45 (5A) pod maską koło prawego kielicha .

2 -- pusty

3 E/A S-CAN Bus-Signal

4 -- pusty

5 -- pusty

6 E/A S-CAN Bus-Signal

7 -- pusty

8 M Masa

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedz. Problem odnaleziony w skrzynce bezpieczników.


Komunikacja powróciła.


Jednak pojawił się kolejny problem z załadowaniem modułu.

Ista odnalazła już komunikacje z modułem jednak teraz pozostaje błąd „ACC ZAPROGRAMOWAĆ I ZAKODOWAĆ”. Czy robił ktoś tego typu rzeczy?

To moje początki z serią F i ISTA wcześniej używałem INPA.

W temacie kodowania modułu ACC nawet fora w Stanach milczą.

Czy jest ktoś w stanie opisać krótką instrukcje do tego typu zabiegu ?

Wszystko do ogarnięcia w ISTA czy będę potrzebował dodatkowych programów? Oraz czy jest to do ogarnięcia przez ENET czy w grę wchodzi już tylko ICOM?


Ponownie z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spróbuj ISTA - wczytaj błędy , zrób kalkulacje i program poprowadzi Cię dalej .

Jeśli radar jest ORI to powinno się udać , jeśli ma inny vin niż auto (był zmieniany) to potrzebne kodowanie np E-SYSem .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.