Skocz do zawartości

M20B25 odpowietrzenie układu chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przeszukałem całe forum i nie znalazłem dokładnej instrukcji jak odpowietrzyć silnik M20B25. Jeśli ktoś w Was wie jak to dobrze wykonać to proszę o pomoc.

 

Dzięki, pozdrawiam :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W M20B25 masz dwa odpowietrzniki. Jeden na chłodnicy, drugi ponad termostatem (z przodu silnika na środku u góry).

Jak to zrobić?

Nalać płynu ile wlezie, nie zamykać zbiorniczka. Włączyć silnik, włączyć ogrzewanie na maximum i czekać aż się zagrzeje i otworzy się termostat. Potem popuszczać na przemian odpowietrzniki aż przestaną lecieć bańki, a zacznie tylko płyn. Dolewać płynu na bieżąco. Zamknąć zbiorniczek i po kłopocie.

Kai
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam :)

 

Na wstępie dziękuję Tobie __Kai__ :handshake:

 

Odpowietrzanie robilem pierwszy raz i mogę powiedzieć, że faktycznie jest to bardzo prosta czynność.

 

Dla przypomnienia i dla osób które w przyszłości będą miały podobny problem, jeszcze raz napiszę w punktach jak odpowietrzyć E34 525 z silnikiem M20B25 :roll2:

 

0. Stacyjka w pozycji: OFF

1. Regulatory od ogrzewania (temperatura - lewa i prawa strona, dmuchawa) nastawiamy na maksymalne grzanie.

2. Odkręcamy, a dokładniej mówiąc poluzowujemy tylko tak aby mogło wyjść powietrze, odpowietrznik na chłodnicy (mała plastikowa śrubka tuż przy wlewie do chłodnicy) oraz śrubkę odpowietrzającą na aluminiowym rozgałęźniku tam gdzie jest termostat.

3. Wlewamy płyn, tak aby poziom płynu był ok. 1 cm poniżej małego otworku przelewowego, który znajduje się wewnątrz otworu wlewowego chłodnicy.

4. Ściskamy (pompując) gumowe węże od chłodnicy (wszystkie grube węże, ten po lewej stronie przy wlewie oraz ten po prawej na dole chłodnicy) oraz węże przy termostacie. Następnie dolewamy znowu płynu tak jak w pkt. 3.

5. Uruchamiamy silnik. Poziom płynu po pewnym czasie powinien powoli opadać. Bardzo powoli dolewamy płyn. Obserwujemy również odpowietrznik na chłodnicy i na termostacie. W miarę nagrzewania się silnika powinny wydobywać się z nich delikatnie para lub bąbelki powietrza, a przy leciutkim dodaniu gazu przez otworek przelewowy, w środku we wlewie chłodnicy powinien wypływać płyn chłodzący.

6. Cały czas obserwujemy poziom płynu i powolutku go dolewamy. Silnik powinien się rozgrzewać a temperatura powoli rosnąć. Gdy z odpowietrzników zacznie wylatywać płyn bez bąbelków lub pary, zakręcamy odpowietrzniki. Wskazówka temperatury na wskaźniku powinna dojść do temperatury pracy silnika (w E34 525 połowa na skali, po środku, idealnie pionowo). Cały czas gdy poziom płynu się obniży to dolewamy.

7. Gdy poziom płynu się ustabilizuje delikatnie sprawdzamy czy przez odpowietrzniki wylatuje sam płyn. Jeśli tak to znaczy, że układ jest prawidłowo odpowietrzony i możemy zakręcić korek wlewu chłodnicy i wyłączyć silnik.

8. I po robocie ... :clap:

 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i pozdrawiam Vikingb.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.