Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

2008 rok 177 ps ostatnio czuć spaliny w kabinie i jest mokro koło wtrysków.

I tu mam pytanie czy wyciągać je na ciepłym cz na zimnym silniku, z jaką siłą odkręcić śrubę która dociska "łapkę" unieruchamiającą wtrysk.

Dzieki

Opublikowano
Poszło wszystko bez oporu ale jest problem, nie odpala. Czy trzeba coś odpowietrzać, wtryski założyłem tak jak były pierwotnie.
Opublikowano
Troszeczkę kręcenia i odkręcenie dwóch nakrętek z wtrysków co pozwoliło odpowietrzać układ paliwowy załapał :P
Opublikowano

Nakrętki łapek dokręcasz 10 Nm …

Procedura startu po wyjęciu wtrysków jest taka że po oczyszczeniu dokładnym powierzchni gniazda ( są frezy ale można domowymi sposobami też jakoś tam wyrównać i wyczyścić ) wkładasz wtryski, odkręcasz, przekręcasz przewody paliwowe wysokiego ciśnienia… NIE PODPINASZ PRZELEWÓW ANI WTYCZEK STERUJĄCYCH.. przekręcasz kluczyk 2 czy 3 raz ( pompa paliwowa dobie ropkę ) i kręcisz rozrusznikiem aż z przelewów wyjdzie paliwo … Niektórzy nie dokręcają jeszcze na chwile przewodów wysokiego ciśnienia do końca przy wtrysku żeby podczas kręcenia wycisło paliwo i potem dokręcają i robią akcje z przelewami ale wydaje mi się że to przerost formy nad treścią …

Pokręcisz ze 3 razy po 5 sekund i przelewami poleci ( tam jest zaworek zwrotny wiec się nie zapowietrzy ) .. i wtedy zakładasz przelewy, spinki, wpinasz wtyczki sterujące i odpalasz …

Kasujesz błędy, jeśli wymieniałeś wtryski to przed usunięciem błędów i odpaleniem warto dopisać kody IMA…

I teraz >> wielu ludzi odradza kręcenie i wymuszanie pracy wtrysków kiedy są bez paliwa bo zaciera się końcówka czy inny diwajs … ;) ….

Opublikowano

Wynykalem coś jeszcze takiego, że najpierw dokrecamy te jarzma z siłą 8Nm, a następnie dokrecamy z siłą 26 Nm.

Co jest prawdą? :mad2:

Opublikowano
Nie polecam próbować nawet, dokręcania tak małych nakrętek siłą 26 Nm ;) ..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To co pisaleś to o wyrysku 8 i 26 Nm. A to co szukasz to ostatnia wartosc 7Nm.

Tutaj masz co i jak z dokrecaniem

1AZ Injector to cylinder head

N47 / N47S M8x95 Joining 8 Nm

Final torque 26 Nm

2AZ Pressure line to injector, rail and high pressure pump

N47 / N47S Cap nut 24 Nm

3AZ Pressure sensor to rail

N47 / N47S Pressure sensor Grease thread lightly. 70 Nm

4AZ Pressure control valve to rail

N47 / N47S Pressure control valve 1. Tightening 60 Nm

2. Opening 90 degrees

3. Final torque 85 Nm

5AZ Cylinder head cover mounting (clamping claw support)

N47 / N47S M6x35 with sleeve Retightening 7 Nm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.