Skocz do zawartości

Ostrzezenie opuszczenia pasa ruchu PROBLEM


boohmacher

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Czy ktos mial u siebie przypadek ze ustawiil opcje: ostrzezenie opuszczenia pasa ruchu na wyłączone, a mimo to kierownica odbija przy najechanie na linie kiedy nie uzyjemy kierunkowskazu?


Jak tylko odebralem auto z salonu to jedna z pierwszych rzeczy jakie zrobilem bylo wylaczenie tej opcji, bo strasznie mnie irytowalo wibrowanie kierownicy przy najechaniu na linie.

Ni stąd ni zowąd po 4 miesiącach uztykowania znow zaczelo to dzialac mimo ze nic nie zmienialem w ustawieniach i dalej jest ustawione jako wylaczone. Dodam ze nie za kazdym razem dziala ale w wiekszosci przypadkow. Po najechaniu na linie wyskakuje w lewym gornym rogu zielona kontrolka z liniami i samochodem i swieci sie tak przez kilka, kilkanascie sekund od najechania na linie. Oprogramowanie w aucie nigdy nie bylo aktualizowane i dalej jest 03.2021.


Czy moge cos samemu wskorac czy pozostaje umowic sie do serwisu?

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak odbierałem auto w czerwcu to w salonie powiedzieli że tego całkowicie nie można wyłączyć tylko ograniczyć. Może ktoś ma inną wiedzę przez kodowanie.

Zgodzę się z Tobą że po pewnym czasie wibrowanie i odbijanie kierownicy wróciło mało co się nie zes...łem

zdziwiony. :cool2: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u was, ale ja mam w menu poza ostrzeganiem opuszczenia pasa (wczesne, normalne, wyłączone itp.), mogę też odznaczyć "Ingerencja w kierowanie". Ustawiłem to na indvidual i kierownica mi tylko wibruje jak zjadę. Można również całkowicie wyłączyć active guarda, chyba 3s przytrzymać przycisk obok świateł awaryjnych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w zakladce "Bezpieczenstwo i ostrzezenia" mam "ostrzezenie opuszczenia pasa ruchu" ustawione na wyłaczone i pod spodem wyswietla sie "ingerencja w kierowanie" ktora jest nieodznaczona. Po kliknieciu w nią powinna sie chyba odznaczyc ale tak sie nie dzieje. Moze rzeczywiscie ma to zwiazek z tym przyciskiem kolo awaryjnych, bo ostatnio niechcacy go wcisnalem. Dziekuje za informacje. Jak znow zadziala przytrzymam 3s przycisk i oby rozwiazalo to problem.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mam ten system włączony i dobrze że jest. Mam taki nawyk że zawsze włączam kierunkowskaz przy każdym manewrze i ja nie odczuwam aby mi to przeszkadzało. Przeciwnie jak się zagapię to raz czy dwa zadziałało. I to jest bardzo dobre w tym systemie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w zakladce "Bezpieczenstwo i ostrzezenia" mam "ostrzezenie opuszczenia pasa ruchu" ustawione na wyłaczone i pod spodem wyswietla sie "ingerencja w kierowanie" ktora jest nieodznaczona. Po kliknieciu w nią powinna sie chyba odznaczyc ale tak sie nie dzieje. Moze rzeczywiscie ma to zwiazek z tym przyciskiem kolo awaryjnych, bo ostatnio niechcacy go wcisnalem. Dziekuje za informacje. Jak znow zadziala przytrzymam 3s przycisk i oby rozwiazalo to problem.

Tam jest opcja "ALL ON", "ALL OFF" i "INDIVIDUAL". Wciskanie przycisku zmienia między all on a individual i na individual można wyłączyć ingerencje. Jak przytrzymamy to robi się All Off, ale to wyłącza chyba również ostrzeganie przed pieszymi, więc osobiście bym tego nie robił :)

 

Ja akurat mam ten system włączony i dobrze że jest. Mam taki nawyk że zawsze włączam kierunkowskaz przy każdym manewrze i ja nie odczuwam aby mi to przeszkadzało. Przeciwnie jak się zagapię to raz czy dwa zadziałało. I to jest bardzo dobre w tym systemie

Mi też się podoba i wszystko fajnie jak nie ma żadnych niespodziewanych sytuacji na drodze. Ostatnio żona jechała i wybuchła przed nią opona od tira. Odbiła w ostatniej chwili w lewo, a auto przy pasie odbiło w prawo, z powrotem na

pędzącą oponę i trzeba z nim było walczyć. Na szczęście nic się nie stało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio przy wyprzedzaniu ciężarówki którą zarzuciło - lub kierowca się zagapił, musiałem zjechać lewą stroną na pobocze. Było dość łagodne a nie ustąp jak nie kiedy. Prędkość była dużo powyżej autostradowej. Auto trochę powalczyło ze zmienną nawierzchnią (drobny gres) i pięknie wyjechało. Zawszę mawiam że w takich przypadkach pomagają systemy i cała ta technologia od auta po przez opony. Nie pierwsza to taka sytuacja w życiu - ale już dawno nie było tak łagodnie. Chyba jednak wolę od czasu do czasu powalczyć z jakimś systemem - gdzie np co jakiś czas jak cofając przez swoją bramę potrafi zahamować gwałtownie. Bo wykrywa kawałeczek płaskownika umocowanego na podłożu o który skobluje się bramę jako mega zagrożenie. Dlatego ja nigdy nie wyłączam żadnych systemów, które mi mogą pomóc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo. Wyglada jakby ustawienie jakoś się włączyło w ciągu ostatniego tygodnia, mimo ze w ustawieniach jak byk jest ze wyłączona.


Historia z dzisiaj. A4, ok 130km/h, prawy pas poprzez żółte linie wchodzi częściowo na awaryjny, bo roboty drogowe. No to zjezdzam wg żółtych lini, a asystent jakby widział tylko białe, walczy ze mną i skręca kierownice w lewo.

Dramatu nie było, bo podejrzewałem ze tak zrobi, ale trochę powalczyliśmy - dziwne.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo. Wyglada jakby ustawienie jakoś się włączyło w ciągu ostatniego tygodnia, mimo ze w ustawieniach jak byk jest ze wyłączona.


Historia z dzisiaj. A4, ok 130km/h, prawy pas poprzez żółte linie wchodzi częściowo na awaryjny, bo roboty drogowe. No to zjezdzam wg żółtych lini, a asystent jakby widział tylko białe, walczy ze mną i skręca kierownice w lewo.

Dramatu nie było, bo podejrzewałem ze tak zrobi, ale trochę powalczyliśmy - dziwne.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Na PL oznaczenia szczególnie w czasie remontów - budowy to żaden asystent sobie nie poradzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wygląda że jest tu jakiś BUG w sofcie. Zainstalowałem ostatnią dostępną wersję (21-07) i nie wiem jak było w poprzedniej ale wydaje mi się że tego objawu nie miałem.

Działa to tak że jak wyłączymy z poziomu MENU "ingergencję w kierowanie" to auto nie koryguje pasa (prawidłowo) ale jak użyję przycisku - tego obok awaryjnych i włączę indywidual to pomimo odznaczonej opcji w menu ingerencja w kierowanie znowu zaczyna być aktywna. Dopiero ponowne jej zaznaczenie i odznaczenie powoduje że przestaje działać. Trochę dziwne ale nie powinno tak być.

Sprawdźcie jak jest u was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Zaktualizuj soft. Ja eskalowałem ten problem swego czasu w centrali. Po jakimś czasie wgrali mi soft, który na stałe deaktywuje w trybie indywidualnym ingerencję w kierowanie. Teraz jest jeszcze nowszy soft i weixe, że poprawili właśnie zachowanie na wąski drogach i tam gdzie nie ma pasów. Najnowszego jeszcze nie wgrałem. Muszę poczytać czy będzie tak jak do tej pory. W którymś poście opisywałem to zachowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.