Skocz do zawartości

Bmw e60 535d DPF, KAT off puszka czy downpipe


Jk1337

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proste pytanie, wywaliłem kata i dpf były one w jednej puszce zaraz za turbina, wersja polift 286km. Po wirusie okolice 400km. Została pusta puszka i nic więcej nie zmieniałem, czy wpływa to negatywnie na przepływ spalin jeśli tak to znacznie? Zastanawiam się czy jest sens spawać rurkę czy kupić downpipe czy zostawić pusta puszkę tak jak jest.

Mniej ważne pytanie przy okazji, przy zmianie pompy CR z r70 na r90 z przedlifta pasuje ona bez żadnych problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wirusie okolice 400km.

 

Jeśli reszta ori to daaaaleko Ci do 400km


 

czy wpływa to negatywnie na przepływ spalin

Nie. Mogłeś kata zostawić w środku i byłoby lepiej niż teraz. Ale nie ma tragedii. Czy spawać w środku rurkę... chyba nie ma sensu bo lepiej jest zrobić duży DP. Przy ori puszce jest sporo przewężeń które sie powinno eliminować.


 

przy zmianie pompy CR z r70 na r90 z przedlifta pasuje ona bez żadnych problemów?

 

plug and play.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria po wywaleniu dpf i kata pokazała 296km z mała dziurka w coolerze, samochód z przebiegiem oryginalnym 120tys. Po mapie na kompletnej serii po za dpf i katem off pokazała 382km, nawet udało mi się czas zrobić poniżej 5sek do setki ale raz bo ciężko o trakcje, po za tym sporo mocniejsze (na papierze) samochody robiłem także moc jest. Teraz wleciał duży IC wkładam pompę r90 bo małe ciśnienie na listwie i egr wywalam, przy okazji xhp stage 3 i zmierzymy czy IC + pompa r90 coś dała bez zmian mapy ;)

Puszka po dpf i katalizatorze jest kompletnie pusta od flanszy dalej na wyjście 3 cale bez żadnych przewezen ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycinałem dpf i kata ? Nie chciałeś wrzucić DP ? I zrobić cały nowy przelot ?

Jaki wrzuciłeś IC ? Tez przymierzam się do zrobieni czegoś co robisz Ty. Zastanawiam się nad Wagnerem ale dużo ludzi poleca Femic


I ostatnie pytanie wiec jeśli usunięcie dpf i kata działa negatywnie na silnik to jak to zgrać żeby miało to sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycinałem dpf i kata ? Nie chciałeś wrzucić DP ? I zrobić cały nowy przelot ?

Jaki wrzuciłeś IC ? Tez przymierzam się do zrobieni czegoś co robisz Ty. Zastanawiam się nad Wagnerem ale dużo ludzi poleca Femic


I ostatnie pytanie wiec jeśli usunięcie dpf i kata działa negatywnie na silnik to jak to zgrać żeby miało to sens ?

 




Nie robiłem całego przelotu bo zależało mi żeby nie było głośno, a puszka została nie rozcinana wyciągnąłem wszystko przez flansze od turbiny. IC wrzuciłem podróbkę wagnera dedykowanego na rdzeniu bardzo zbliżonym do wagnera, można kupić właśnie replikę ale trzeba zwrócić uwagę na rdzeń, mogę podać ci sklep gdzie zamawiałem (1800zl), wiadomo do wagnera mu daleko i to wagnera ci najbardziej polecam ale jeśli nie planujesz przekraczać około 430 koni to replika da radę. Na większe moce jedynie wagner albo centralny duży fmic ale z centralnym więcej przeróbek jest. Od dedykowanego fmic z daleka się trzymaj bo rdzeń tragiczny od najtańszego chińczyka.

Usunięcie kata i dpf nie działa negatywnie. Przeciwnie działa na duży plus i bez tego nie osiągniesz bezpiecznie dużych przyrostów. Jedynie kat może zostać wtedy nie ma takiego gwizdu turbin i nie śmierdzi aż tak ale ja bym wywalał i to i to, najlepsza opcja to downpipe dedykowany a jeśli nie to zostawienie pustej puszki.

No i wszystkie mody nie maja sensu bez odpowiedniego tunera, to jest podstawa żeby ktoś wiedział co robi, u mnie bez kata i dpf 382km na kompletnej serii mapa bezdymna całkowicie :) a po zmianie coolera jest jedynie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.