Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


W moim aucie zaczęły występować dwa błędy:

24CF00 –AIR MASS METER: RATIO OF MEASURED TO CALCULATED AIR MASS TOO SMALL

290900 – AIR SYSTEM, AIR TO EGR MASS FLOW PLAUSABILITY: MEASURED AIR MASS TOO HIGH COMPARED TO CALCULATED AIR MASS


Powoduje to powracający check engine

W aucie nie brakuje mocy, spalanie normalne.

Czy ktoś miał historię takich błędów jednocześnie? Czy jest to związane z akcją serwisową EGR?

Oczywiście auto jutro ląduje u mechanika, ale wszelkie wskazówki/porady mile widziane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Sprawdź czujnik temperatury powietrza doładowującego pod kątem wiarygodności (może wskazywać wartości, które są zbyt wysokie, zwykle bez wprowadzania błędu).

2. Sprawdź porty wlotowe i zawory wlotowe pod kątem sadzy.

3. Sprawdź połączenie masowe zaworu EGR.

4. Sprawdź, czy zawór EGR jest zakleszczony, szczelnie zamknięty i czy nie ma wpisów w pamięci kodów usterek.

5. Sprawdzić szczelność kanału powietrza pomiędzy miernikiem masy powietrza a sprężarką.

6. Sprawdź działanie klap wirowych i wpisy w pamięci kodów usterek.

7. Sprawdź, czy sprężarka turbosprężarki nie jest uszkodzona lub sztywna (w związku z odchyleniem regulacji ciśnienia doładowania).

8. Sprawdź, czy zmienna geometria turbiny jest łatwa (tuleja łożyskowa w obudowie turbiny może ulec korozji).

Jeśli poprzednie kontrole są OK:

Wymień czujnik masowego przepływu powietrza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.