Skocz do zawartości

Stukanie przy rozgrzanym silniku M52B28TU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam E34 z silnikiem M52B28TU po swapie który był robiony nie dawno. Silnik pochodzi z BMW E39 i juz przy zakupie były te stuki słyszalne ale stwierdziliśmy z mechanikiem że da się to ogarnąć przed swapem a cena jest atrakcyjna więc silnik zakupiłem i wsadziłem do mojego E34. Problem próbujemy rozwiązać od Marca bieżącego roku. Cały silnik przekopany, sporo kasy wsadzone a problem nadal jest i wszyscy rozkładają ręce.

Sprawdzone i wymienione rzeczy:

-Nowe panewki

-Nowe szklanki przy okazji wałek wydechowy (był lekko porysowany)

-Sprawdzona kompresja (wzorowa)

-Sprawdzone ciśnienie oleju (przy czujniku ciśnienia wzorowe w innym miejscu lekko za małe)

-Podmieniona dwumasa (dzwięk najgłośniej słychać przy łączeniu silnika ze skrzynią)

-Cały dolot uszczelniony wraz z Disą plus inny kolektor dolotowy

-Sprawdzony rozrząd wraz z Vanosami wszystko w dobrym stanie

-Odpinany każdy wtrysk po kolei zero efektu

-Sprawdzone cylindry i luz na tłokach

-Świece wymienione i dokręcone poprawnie żadna nie pękła ani nic z tych rzeczy

-Sprawdzony kolektor wydechowy (szczelny)

-Wymienione łożysko które jest za dwumasą na wale korbowym

-Nowe sprzęgło i docisk

Niedawno wymieniłem olej z 10W40 na 5W40 Motul X-Cess 8100 i zastosowałem dwie płukanki ze względu na objaw zaniżonego ciśnienia oleju niestety nic to nie dało. Prosze o jakąkolwiek pomoc bo już brakuje pomysłów gdzie szukać.

W ostatnim czasie z pojedynczego stukania zmieniło się tak jakby w podwójne w linkach poniżej są filmiki przed zmianą dzwięku i po.

Pojedyncze stukanie :


Stukanie podwójne :

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A pompa oleju w jakim stanie, przynajmniej zawór przelewowy trzeba było wymienić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Ciśnienie oleju w miejscu czujnika ciśnienia wzorowe dzisiaj podpinałem. Zrobiłem płukankę ropa jak polecił mi znajomy. Efektu brak ani lepiej ani gorzej. Chodzi ci o zaworek ten w podstawie filtra ? Filtr oleju zawsze jest pełen oleju w moim i przypadku i najgorsze i najlepsze w tym wszystkim że nie klepie mi na zimnym zazwyczaj powoli zaczyna jak wskaźnik temperatury przekroczy niebieskie pole i olej jest coraz bardziej nagrzany jak już się nagrzeje to klepie jak szalony. Jak dodam gazu klepanie przyspiesza wraz z obrotami, nie pomaga ani wciśniecie sprzęgła ani nic. Już nie mam siły tyle czasu walczę i nic. Forum przekazane wszystkie razem z zagranicznymi i zero odpowiedzi u mechaników widzę tylko rozłożone ręce nikt nic nie wie...
Opublikowano
Będę zrzucał głowice i regenerował ponieważ ewidentnie słychać szklanki chociaż są nowe (podobnież mogą być wadliwe nawet jak są nowe) dam znać co było bo pół internetu się z tym boryka i nikt nie zna przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.