Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Mam w swojej buni problem z ogrzewaniem (na pokładzie klimatronik dwustrefowy, z dogrzewaniem postojowym THERMO TOP Z/C D, elektrozawór z dwoma cewkami i trzema króćcami), wygląda to na problem z sławnym elektrozaworem znajdującym się przy lewej podłużnicy, lub jego sterowaniem (bardziej to obstawiam).

Problem nie jest standardowy, ponieważ ciepłe powietrze od strony kierowcy na nogi i szybę nie leci zawsze, czasami zawór pracuje normalnie i leci zimne, jak leci gorące to zauważyłem że doraźnie pomaga dokręcenie temperatury na maksa i zejście znowu na minimum, wtedy leci zimne powietrze ale przez kilka minut, potem stopniowo znowu zaczyna lecieć gorące. Mam też problem z Webasto, zauważyłem że bardzo powoli grzeje auto zimą w funkcji ogrzewania postojowego, zajrzałem ostatnio do pompki obiegu i działa, brzęczy, więc obstawiam że jest sprawna tak samo jak piecyk, bo wąż wychodzący z piecyka na auto robi się gorący chwilę po jego odpaleniu.

zaniepokoiło mnie pulsowanie w wężach podczas pracy ogrzewania postojowego, zauważyłem że jest ono spowodowane przez właśnie ten elektrozawór, wygląda to tak jakby nie przepuszczał on pełnego strumienia podczas pracy webasto, tylko przepuszczał płyn tak po trochę cykając go raz na tak około sekundę, ale w zamian daje pełny strumień gdy temperatura na klimatroniku jest ustawiona na minimum przy rozgrzanym już silniku latem :D czyli całkiem odwrotnie na chłopski rozum...


Powyższe symptomy każą przyjąć że sam elektrozawór jest sprawny, z tego co wyczytałem to jest on sterowany właśnie impulsowo, jego cykanie jest efektem jego normalnej pracy, a jego częstotliwość jest zależna od wymaganej mocy grzania - idąc tym tropem, co może powodować jego wadliwe sterowanie? rozumiem że panel klimatronika który jest za razem sterownikiem i całym modułem IHKA steruje tym zaworem bezpośrednio? czy może być jakaś inna przyczyna? ktoś walczył z takim problemem i jest w stanie podpowiedzieć coś? nie chcę na pałę wymieniać wszystkich elementów, bo to parę stówek się uzbiera.

Dodam że IHKA nie generuje żadnych błędów.

Opublikowano

Zacina się zawór.Sprawdź błędy i zasilanie zaworu

Wymontuj zawór,podaj zasilanie i przetestuj,czy działa prawidłowo.Często pomaga czyszczenie zaworu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.