Skocz do zawartości

[E60/E61] UPG czy coś innego?


RAIZOR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dwa dni temu wróciłem z urlopu. Zrobiłem 1300 km. Po powrocie postanowiłem sprawdzić stan oleju i płynu w chłodnicy. Oleju nie ubyło natomiast to co zobaczyłem w zbiorniczku chłodnicy przeraziło mnie... Pływał na powierzchni oleisty korzuch koloru musztardy. Natychmiast kupiłem test szczelności uszczelki... Test nie wykazał uszkodzenia. Co w takim razie się stało?


Zalany płyn to różowe Borygo.


Poniżej link do filmu i zdjęcie



https://ibb.co/FKFxXWc

https://ibb.co/ZNzsTdQ


Auto : bmw e60 525i + lpg

Pod korkiem wlewu oleju czysto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test może wykazać co2 ale nie musi ,jeżeli spaliny idą w układ to powinien wykazać ,wiarygodność tak na 80% ale jeżeli głowica pęka to olej może się przedostawać do płynu bez co2 ,co ja bym zrobił? pewnie dobrze umył układ chłodzenia zalał nowy płyn i obserwował , sprawdź czy węże robią się twarde ,może chłodniczka coś pusciła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o chłodniczce oleju?

Czy coś z obecną sytuacja może mieć związek termostat? Wywala mi błędy grzałki i auto wydaje mi się że za długo łapie odpowiednią temperaturę


Drugie pytanie to czy reduktor lpg również może mieć coś z tym związek bo trafiłem na takie info w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica oleju może być uszkodzona bądź jest pęknięta glowica silnika minimalnie.


Masz olej w plynie chlodniczym ale nie dużo śladowe ilości.


Spaliny w plynie chlodniczym zwiększają jedynie cisnienie w ukladzie i powodują wycieki, natomiast u ciebie sie miesza olej z plynem.


Podjedź do mechanika, bo jak pojedziesz w trase to możesz uszkodzic uklad chlodzenia całkowicie i przegrzejesz silnik.


To poważna bardzo usrerka i reaguj póki nie jezdzisz w dłuższe trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę zlokalizować chłodnicy oleju. M54B25

Jak ją zdiagnozować? Kupować nowy zamiennik czy uzywke ori jeśli będzie wadliwa?



Górny wąż wchodzący do termostatu jest gorący i twardy.

Nie wiem na ile powinna ta twardość być odczuwalna... Wąż da się ścisnąć ręką.


Auto jak narazie poza tym olejem nie daje żadnych oznak usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlodnice oleju masz przy obudowie na filtr oleju. Zmien uszczelke od podstawy obudowy filtra oleju i cala chlodniczke oleju wraz z jej uszczelka.


Musisz zrobić plukanke silnika. Sa do tego srodki rozne.


I musisz przepłukac uklad chlodzenia. Kup koncentrat plynu chlodniczego zrob z 15 litrów plynu i zalej na uklad do pelna przejezdzij z 100 km i wtedy spusc do zera ten rozrobiony plyn.


Zalej kupiony dobrej jakosci plyn chłodniczy na full prestone albo ori bmw.


Koszt max 300 pln za wszystko. Jak to nie pomoże może byc uszczelka uszkodzona pod glowica albo glowica pęknięta niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeden problem masz z głowy.


A wez sprawdz palcami czy ty masz tylko na powierzchni płynu ten syf czy to jest maz czy to z plynem jest zmieszane.


Wsadz normalnie palce i zobacz czy plyn normalnie jest a to tylko sie utrzymuje na powierzchni czy to masowo jest zmieszane z plynem. Bo widze ze z boku leje czysty plyn.


Daj znać może ty cos dolewales do układu chlodzenia w przeszłości jak uszczelniacz układu chlodzenia, bo miales ubytki płynu i ci zasyfilo uklad chlodzenia weze chlodnice itd.


Albo poprzedni wlasciciel cos dolal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie... Oleista powłoka unosi się na powierzchni z tego co udało mi się sprawdzić. Po kilku dniach nie jest to już takie jak sraczka, a wygląda jak olej na wodzie.


Auto posiadam 4 rok. Przez ten czas nic nie było dolewane do chłodnicy w celu uszczelnienia.


Wspomniałem o tym, że silnik nie posiada chłodnicy oleju silnika... ale posiada chłodnice oleju skrzyni automatycznej, która również jest chłodzona cieczą tą samą co silnik. Czy ktoś spotkał się z usterką właśnie tej chłodniczki?

Czy jest możliwość że płyn dostał się do oleju w skrzyni biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.