Skocz do zawartości

Problem e36 m50b25 vanos


Czarnyy

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim mam problem który próbowałem rozwiązać na logikę ale to poleglo, i zabrakło pomysłow,

Więc tak e36 rok 94 1.6 kiedyś po swapie na m50b25 vanos, auto ma problem z brakiem mocy do wysokich obrotów w ogóle nie jedzie, dłużej kręci, nie równa praca na wolnych raz dobrze raz trzęsie cała Buda, wydaje mi się że pali 2/3l więcej niż powinna to z tych najważniejszych.

Zaczynając komputer autel pokazał mi błąd 17 cranckshaft sensor error więc ok wyjąłem czujnik, i był wsadzony zamiennik era, kupiłem używkę oem i nawet nie odpalił, wymiana na drugi używany oryginał ten ma być 100% sprawny. Zakładam auto odpaliło ale nic się nie zmieniło w pracy, jak było tak jest błąd również. Więc biorę się za cudowanie i próby odpinam czujnik położenia wału na odpalonym silniku, silnik zgasł. Odpinam czujnik położenia wałka rozrządu na odpalonym silniku i nie zgasł, więc moim tokiem myślenia wychodzi że czujnik wału sprawny, wałka uszkodzony, podpinam inny komputer i błąd ten sam 17 lecz opis camshaft error , wymieniam czujnik położenia wałka rozrządu (okazało się że również był zamiennik era) wsadzony oryginał używka "niby sprawna" odpalam auto brak zmian, błąd kasuje i powraca, pomyślałem że może nie ma zasilania na czujnik położenia wałka, mierze napięcie na jednym z 3 przewodów w kostce i jest napięcie prawie 5v wyczytałem że tyle powinno być, i o to w tym momencie skończyły mi się pomysły. Czy ktoś może coś powiedzieć na co mogę zwrócić uwagę? Może ktoś też się tak męczy w tym silniku z takim problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego silnik m50b25 vanos czujnik wałka ma zasilany prądem 12V, więc nie może być tam 5V. Sprawdź napięcie między 1 a 2 pinem wtyczki czujnika, oczywiście na włączonym zapłonie. Jaki masz sterownik silnika, bosch czy siemens? Podaj numery.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sterownik masz właściwy, bo to różnie po tych swapach jest, już pomijając że jeden błąd z opisu cranckshaft(czujnik wału) i camshaft (czujnik wałka) prowadzą do 17 pinu , więc chodzi o czujnik wałka. Musisz kupić odpowiedni czujnik wałka tylko pod tę wersję silnikową, nie pasuje z żadnego innego silnika bmw.

Czujnik nr 18 numer czujnika 12141740383

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=HD51-EUR-01-1995-E34-BMW-525i&diagId=11_4855


Na allegro nie widzę używek, tylko nowe zamienniki ( nie polecam), oryginał coś koło 400zł.

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1740383-czujnik-walka-rozrzadu


Tylko jeszcze jedna sprawa, czujnik jest zasilany napięciem 12V a nie 5V, może masz wtyczki pomylone. Jak ściągniesz gumową osłonę z gniazda czujnika to masz mieć kable w kolorze

1 czerwono biały 12V

2 żółty

3 brązowy masa


W najgorszym przypadku jak ktoś tam wsadził czujnik z silnika bez vanosu to mógł uszkodzić sterownik silnika.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda na to że czujnik masz taki jak ma być. Pamiętam jak wyglądała wiązka i każde gniazdo czujnika ma gumową osłonę i można podejrzeć kolory kabli.

Sprawdź napięcie na wtyczce, między skrajnymi przewodami masz mieć 12V, środkowy pin nr 2 biegnie na 17 pin sterownika silnika.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie, tylko ten czujnik jest zasilany 12V. Za silnikiem na grodzi masz podłużną plastikową puszkę, tam jest wiązka i stąd pociąg kabel do czujnika. Po otwarciu tej puszki będziesz miał połączone w całość kilka kabli biało czerwonych i tam się wepnij. Sprawdź dla pewności, czy zasilanie na nich pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka, bo nie jestem pewien czy tam jest tylko jedna wiązka z przewodami czerwono białymi.

Jeśli będzie tylko jedna to nie musisz sprawdzać, tylko się wepnij i pociąg do czujnika.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak zrobiłem na nowo kawałek wiązki z kostką do czujnika położenia wałka, zewnętrzne piny jest okolice 12v, środkowy 5v, błąd zniknął. Lecz nadal przerywa tak do 2.5tysiaca nawet na postoju jakby wypadał zapłon i falują obroty powyżej 2.5tys już nawet się wkręca, do tego teraz zauważyłem że wskaźnik temperatury lekko faluje góra dół, sprawdzając błędy w silniku brak jakichkolwiek, sonda mi pokazuje w okolicach 0.50v co może ją jeszcze boleć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sonda po rozgrzaniu ma cały czas oscylować w przedziale od około 0,2V do około 0,8V. Nie może stać na 0,5V bo wtedy w ogóle nie pracuje.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem chyba problem przerywania, woda w 6 świecy aż po wyjęciu cewki się ulało, w 5 świecy minimalnie na dnie. Nadal nie chodzi idealnie, czuć na budzie lekkie wibracje i na gałce, ale już nie przerywa. Wcześniej jeszcze wsadziłem czujnik położenia wału zamiennik

Topran, bo myślałem że może mój oryginał jest uszkodzony, po zmianie nic się nie zmieniło chodził tak samo czy wsadzać znowu ten oryginalny jak na zamienniku chodzi w miarę okej i błędów nie ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Woda się tam zbiera z nieszczelnych przewodów spryskiwaczy. Podnieś maskę , wciśnij manetkę spryskiwaczy i sprawdź gdzie cieknie. Świece i fajki świec w jakim stanie i kiedy wymieniane?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fajki się tylko sprawdza wizualnie czy gumy całe i niepopękane, oraz mierzy rezystancję czy wszystkie mają jednakową. W zależności od producenta fajki powinny mieć 1Kohm albo 2Kohm.

Uszczelnij przewody spryskiwaczy i zajmij się sondą czy pracuje tak jak trzeba i czy grzałka sondy działa. Wystarczy na 2 białe kable sondy podać 12V i masę( polarycja obojętna bo to po prostu grzałka) i sonda po kilku sekundach ma się robić gorąca.

Jeszcze jedna ważna sprawa to przepływomierz, jak masz od kogo to podmień na próbę.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz jak odpinam, to auto zaczyna falować i prawie gaśnie, no fajki są całe miękka jest ta guma i nie spękana.


Zrobiłem trochę kilometrów nie przerywa ale jedzie tak jakby na raty, od dołu słabo, środek jako tako i górą dostaje takiego kopa, do tego na postoju przy szybkim wciśnięciu i puszczeniu gazu wkręca się na obrotomierzu jakby tak kwadratowo skaczące, to może być ten zamiennik czujnika wału?

A no i mam z przodu 18, a z tyłu stalówki 16 może w tym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.