Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z moim bmw,otóż ostatnio podczas jazdy wywalio błąd napędu samochód,nie miał mocy gdy podłączyłem komputer pokazał się błąd

-paliwo niski system:za niskie ciśnienie

-paliwo wysokie ciśnienie: za niskie ciśnienie

Po kilku godzinach walki znalazłem przyczynę czujnik niskiego ciśnienia pokazywał złe wartości gdy w przewodach nie było paliwa pokazywał po 5,5bar więc go wymieniłem na oryginał. Zabrałem samochód na jazdę testowa przez kilka km było okej na logach ciśnienia zadane i to które daje pompa wysokiego ciśnienia jest ok ale podczas mocnego przyspieszania samochód traci moc i wchodzi w tryb awaryjny i wywala takie błędy:

101F01 ciśnienie bezwzględne w rurze ssącej, wiarygodność: ciśnienie za wysokie

118401 Kontrola mieszanki: mieszanka za uboga: duże odchylenie

11A002 Wysokie ciśnienie paliwa, wiarygodność: ciśnienie za niskie

140002 Przerwa w zapłonie, kilka cylindrów: uszkodzenie spalin po uruchomieniu 182

140010 Przerywanie zapłonu, kilka cylindrów : wykryto 182 140102 Przerwa zapłonu, cylinder 1: uszkodzenie spalin po rozruchu

140110 Przerwa zapłonu, cylinder 1: wykryto

140302 Przerwa zapłonu, cylinder 3. uszkodzenie spalin po rozruchu

140310 Przerwa zapłonu, cylinder 3: wykryto

140402 Przerwa zapłonu, cylinder 4: uszkodzenie spaliny po uruchomieniu

140410 Przerwa w spalaniu, cylinder 4: wykryto 1827


Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Standardowo przy tym silniku najpierw sprawdzamy:

1- świece

2- cewki

3- wtryskiwacze


Lub to może być problem z rurą dolotową do korpusu przepustnicy(charge pipe)

https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1741682


Albo problem z układem paliwowym - Pompa wysokiego ciśnienia/pompa paliwa(ta w baku)


Przyjrzyj się tej rurce która idzie od intercoolera do przepustnicy. I wyjmij świece z silnika ,jeśli są zalane paliwem to wtryski są do wymiany.

Możliwości jest wiele ,trzeba szukać.

Opublikowano

Wczoraj uruchomilem samochód,odpalił po kliku sekundach a wcześniej odpala od strzała.

Na logach ciśnienie w listwie paliwowej było tylko 6-8bar gdzie zadane przez komputer ciśnienie pokazywało 50-70bar i chwilę tak pochodził zgasilem go odpialem wtyczkę od czujnika ciśnienia paliwa,podłączyłem i usunąłem błędy. Samochód odpalił normalnie i pracował chyba z 15min później znów ciśnienie spadło do 6-7bar wywalio błędy niskiego ciśnienia na wysokim ciśnieniu paliwa (usunąłem błąd)uruchomiłem samochód i zostawiłem go na 30min.Zrobilem juz kilka km i wygląda na to że wszystko wróciło do normy tylko obawiam się że te błędy mogą wrócić...

Opublikowano

Czyli wskazuje to na pompę wysokiego ciśnienia - popularna usterka w tym silniku i n54

Klasyczne dłuższe odpalanie to objaw jej umierania.

Opublikowano

A czy takie pompy da się zregenerować? Czy tylko nowa z aso?

Dodam jeszcze że pali dłużej tylko za pierwszym razem a później już normalnie od strzała to wygląda tak jakby się paliwo z układu się cofało.

Opublikowano

Klasyka -> słabo odpala na zimno ,a na ciepłym jest już okej. -> Pompa HPFP

Słyszałem o ich regenaracjach jednak nie znalazłem wtedy żadnych opinii o tym. Ale możesz spróbować ,ludzie bardziej zaawansowane rzeczy regenerują i działa.

Jeśli chcesz mieć auto na lata to lepiej mimo wszystko ASO.


Dla mnie niezbędną rzeczą w silnikach N54/N55/B58/S55 jest apka MHD Flasher, polecam się zainteresować.

Opublikowano

Można na nim robić logi z których można zdiagnozować samochód. Z wyprzedzeniem wiesz co jest nie tak i co wkrótce się zepsuje.

Wygodne ,bo nie trzeba jeździć do tuner'a. Trzeba jedynie poczytać i dowiedzieć się jak czytać logi - dużo lektury na amerykańskim/niemieckim forum.

Między innymi można zdiagnozować pompę LPFP ,HPFP ,ustawienie Wastegate ,IAT ,AFR ,Lambdy.

Opublikowano
Po co tyle kasy bulić za MHD jak jest bezpłatne "testo", którym można logować N55. Wystarczy kabel Enet lub inne np. jakiś Passthrough i śmiaga jak trzeba za "grosze".
peace & love
Opublikowano

MHD spoko fajna sprawa można coś tam pozmieniać.Odnosnie problemu jaki był przez te kilka dni wszystko wróciło do normy samochód normalnie odpalał,moc tez wydaje mi się ze jest taka jaka powinna być ale niestety wczoraj znowu wywalilo błąd

podczas jazdy

-P013E heated oxygen sensor bank 1 delaeyd response rich to -Lean

-P0136 heated oxygen sensor bank 1 Circuit malfunction

-P0087 fuel rail/system pressure too low

Usunąłem błąd zgasilem samochód ,odpaliłem i znowu wszystko jest ok samochód normalnie odpala....


Ps.

Tak wiem juz dostałem odpowiedz ze to prawdopodobnie pompa paliwa tylko przed kupnem i wymiana tej pompy chciałbym wyeliminować wszystkie inne rzeczy.

Opublikowano

Nic nowego ,problemy z paliwem. Auto ma za ubogą mieszankę ,może to być powiązane z pompa wysokiego ciśnienia która pod obciążeniem nie wyrabia z dawkowaniem paliwa. Lub z pompą niskiego ciśnienia ,ale ona z reguły wytrzymuje ok. 200tyś.

 

P0136 heated oxygen sensor bank 1 Circuit malfunction

Ten błąd jest wywołany przez źle działającą sonde lambda, jak masz możliwość to podjedź do kogoś z komputerem od BMW by zresetował adaptację(przez MHD też się da ,lecz nie jestem pewien czy trzeba kupić licencję. Bez licencji można kasować błędy)


Oprócz pompy wysokiego ciśnienia na początek wymieniłbym czujnik ciśnienia paliwa ,tak żeby nie okazało się że to on ,a nie pompa.

Ona swoje kosztuje ,więc warto sprawdzić jeszcze te mniejsze rzeczy które idą po drodze.


Jazda na ubogiej mieszance źle wpływa na silnik ,może wkrótce pójść katalizator. Z dwojga złego już lepiej jeździć na bogatej :D

Może wlej jakiś dodatek do paliwa ,ostatnio u siebie zauważyłem że po zatankowaniu słabej jakości paliwa auto dziwnie się zachowywało. Dodatek + nowa benzyna z pewnej stacji i wszystko wróciło do normy.

Auta z bezpośrednim wtryskiem są BARDZO wrażliwe na jakość paliwa.

Opublikowano

Posiadam ISTA więc spróbuję usunąć adaptacje.Czujnik ciśnienia paliwa wymieniony,fakt że nie na oryginał tylko jakiś inny juz nie pamiętam nazwy,kosztowal coś w okolicy 200zl ale tylko taki udało mi się na tamtą chwilę załatwić,Może to on coś źle działa.

A co do dodatków myślałem żeby spróbować jakiś preparat w stylu ceramizera znalazłem XADO EX120(do paliwa).Sam nie wierzę że coś pomoże ale 70zl to nie dużo więc spróbuję a jak nie to trzeba wymienić pompę.

Katalizator nie ma poprzedni właściciel wycią...

Opublikowano

To nie ruszaj ,być może działa. Prędzej czy później czeka Cię wymiana tej nieszczęsnej pompy.

Adam Kunc z ACS miał jakiś preparat do benzyn ,słyszałem że zbiera dobre opinie więc może nie zaszkodzi.

Ciekawe czy po wywaleniu kata użył tzw. dp fix ,przez wywalony kat i zostawienie go samemu sobie sonda może przekłamywać i walić różnymi błędami.

Opublikowano

Jak zaglądałem to sonda za katem jest zamontowana na taki przedłużeniu,ogólnie raz na jakis czas wywalało błędem od tej sondy ale bardzo rzadko,może warto ją całkowicie usunąć z komputera?.

Co do pompy i tego czy coś pomogło napisze za jakiś czas.

Dzięki za pomoc

  • 3 tygodnie później...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Mam pytanie. U mnie też pada pompa

Jak rozróżnić która pompa jest wadliwa?

Na allegro pod hasłem pompa paliwa wysokiego ciśnienia mogą pokazać się dwa przedmioty. (Dwie pompy?)

Jedna to taka mała z jakby garnkiem u góry i sprężyną u dołu. Koszt około 350 zł

Druga natomiast to cały zespół, dużo większy za około 1000-2000 (nowa 5k)

Teraz pytanie którą pompę wymienić (obie?) i czym się różnią?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.