Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!


BMW X3 E83 20D xDrive 177km automat.


Sprawa przedstawia się następująco: zaciął mi się tłoczek w prawym przednim zacisku co spowodowało bicie przy hamowaniu. Natychmiast po wystąpieniu problemu tłoczki zostały wymienione z obu stron, ale bicie pozostało przy hamowaniu w przedziale prędkości 100-130km/h w żadnym innym przedziale prędkości bicie nie występuje, bicie jest najbardziej wyczuwalne przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca, przy ostrym hamowaniu bicie nie występuje. Następnym krokiem była wymiana tarcz, klocków oraz całego kompletnego prawego zacisku(tego, który wywołał bicie), oraz klocki, tarcze, okładziny w tylnej osi. Bicie nadal występuje, jest lżejsze niż przed wymianą układu hamulcowego, ale wciąż jest. Co może okazać się istotne po porządnym ostudzeniu auta, bicie praktycznie nie wstępuje, dopiero po kilku kilometrach nie ważne czy hamując czy tylko jadąc bicie powraca.

Dodam tylko, że zawieszenie czyli wszystkie sworznie w przedniej osi są względnie nowe bo wymienione niecałe pół roku temu.


Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Jakie elementy mogą być tego powodem?


Pozdrawiam!

Opublikowano
Z tego wynika że grzeje sie tarcza nawet bez hamowania ,jażma lekko chodzą na tulejkach?

Tak, prowadnice zacisków są nowe jarzma w dobrym stanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.