Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich serdecznie.


Pacjentka:

Babcia E92 2006 N54 o przebiegu ~250000 km.

Wersja z chłodnicą oleju silnikowego w okolicach prawego przedniego koła.

Chłodnica oleju drożna, czysta. Pozostałe chłodnice podobnież.

Olej Mobil 1 FS 0W40 Niemiecki (poprzednio New Life Niemiecki).

Filtr oleju P9269 Bosch.

Wymiana oleju co ~10000 km.

Zawsze przed wymianą stosowana płukanka Liqui Moly.

Przez dłuższy czas stosowana była też płukanka długodystansowa Archoil AR2300.

WAŻNE: POMPA WODY WYMIENIONA NA NOWĄ VDO.


Styl jazdy:

bardzo spokojna, większość w Krakowie - w korkach cięzko się rozpędzić.


Problem:

Po osiągnięciu temperatury pracy temperatura płynu chłodzącego oscyluje w granicach ~105 - ~110 stopni Celsjusza.

Olej prawidłowo, stopniowo się nagrzewa, po czym po osiągnięciu temperatury, ok. 110 stopni C. rozpoczyna sie taniec wskazówki temperatury oleju. Dobija do ok. 120 i nazad spada o parę stopni. Szkopuł w tym, że dzieje się to w "mgnieniu oka".


Dobrzy Ludzie, macie jakiś pomysł, co może być przyczyną tego dziwnego (moim zdaniem) zachowania?

Jakiś czas temu, temperatura oleju nie przekraczała u mnie 110 stopni C., a przynajmniej tak mi się wydaje.

Wskazówka stała w miejscu.

Zaznaczam, ze jeżdżę bardzo spokojnie. W zimie problem był taki sam.

Jak jest prawidłowa temperatura pracy oleju w tym silniku/modelu?

Szukałem i znajduję różne, czasami sprzeczne informacje.


W odnośniku udostępniam filmik z postoju, na którym to wskazówka tańczy, niczym Rafał Maserak po kilku głębszych.




Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam

żuk

Opublikowano

Najpierw zrób test zegarów, za darmo i wyeliminujesz uszkodzone zegary.

Podepnij pod komputer, problemy z elektryką są często bardzo precyzyjnie diagnozowane.

Opublikowano
Najpierw zrób test zegarów, za darmo i wyeliminujesz uszkodzone zegary.

Podepnij pod komputer, problemy z elektryką są często bardzo precyzyjnie diagnozowane.

Rozumiem, że chodzi o test wykonywany z "ukrytego menu", czy tak?

Podpięcie pod komputer nie wykazuje żadnych błędów związanych z elektryką/elektroniką.

Czy macie jakiś sposób na sprawdzenie temperatury oleju "poza systemem"?


Pzdr.

żuk

Opublikowano

Prawidłowa temp. oleju w tym modelu to 100-120 ,zależne od temperatury na zewnątrz.

Sprawdziłeś stan poziomu oleju? Pokazuje w normie? pytam bo czujnik temp oleju jest połączony z czujnikiem poziomu oleju


Masz jakieś błędy nawet nieaktywne? np. 2e7c

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno problem nie lezy w samej temperaturze. Nie jest mozliwoscia by olej zmienial swoja temperaturę tak jak na filmie, w sekunde rosnie i maleje :mrgreen: cos jest nie teges albo z zegarami albo czujnik, lub tez sam kabelek od czujnika gdzies jest uszkodzony.

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.