Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich !


Mam pewien problem z którym walczę już od tygodnia

Samochód: BMW 3 E90 318i 2.0 Benzyna 2006 rok, 129KM 95kW (silnik N46)

Wysokie temperatury sprawiły że posypał się ślizg napinacza łańcucha rozrządu, czyli te plastikowe elementy. Słyszałem że to standardowy problem w tych silnikach

Podnośnik... Miska olejowa zdjęta i wyczyszczona, smok olejowy wraz z siateczką również wyczyszczony. Oczywiście zmielone kawałki plastików pływały w misce

Filtr nieruszany, olej wlany ten sam. Przejechał niecałe 2 tyś km więc nie było sensu lać nowego. Olej to 5W30

Przez cały dzień po tym zabiegu, kontrolka się nie zapaliła. Drugi dzień już nie był taki szczęśliwy, powróciła. Wracam na warsztat, sprawdzam rzeczywiste ciśnienie oleju manometrem. No i pokazał, minimalne 0,8 bar (na biegu jałowym). Z tego co wiem jest okej. Wraz ze wzrostem obrotów ciśnienie idzie w górę

Kolejny pomysł, wymiana czujnika ciśnienia oleju. 2 dni spokoju i znowu czerwona kontrolka na dzień dobry. Wygląda to tak jakby czujnik podziałał 2 dni i padł, jeszcze się z czymś takim nie spotkałem. Niepoprawne podłączenie (przerwa/zwarcie)? Wtyczka zalana olejem?

Dziwi mnie to że kontrolka zaświeca się losowo (raz na 3 próby uruchomienia silnika) i zawsze przy odpalaniu, nigdy w czasie jazdy. Przeważnie pokazuje się na rozgrzanym silniku. Poziom oleju pod MAX. Nie widzę również żadnych wycieków

Możliwe, że kawałki plastików pływają jeszcze w rozrządzie lub w misce (w co wątpię). Zastanawiam się nad wyjęciem i czyszczeniem dwóch elektrozaworów od Vanosa, jest do nich całkiem łatwy dostęp

Czytałem też że plastikowe kawałki mogły przyblokować podstawę filtra

Co do "Check Engine" - nie wywaliło ani razu.

Ustalmy zatem fakty... Kłopoty z kontrolką zaczęły się od zmielonych plastików napinacza rozrządu


Podejrzewam że dużo osób ma identyczny problem. Wypowiedzcie się na ten temat. Wyjaśnijmy to raz na zawsze

Gdzie szukać przyczyny? Być może odpowie ktoś doświadczony. Liczę na pomoc. Czekam na wasze sugestie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Masz odp,wlałes ten sam olej!

Vanosy do czyszczenia,smok nowy,bo sitko jest chyba sespolone nie rozbieralne,podstawa filtra oleju do czysczenia+ uszczelka.Przy takiej robocie musisz robic z zegarmistrzoska dokladnoscia,i trzy razy sprawdzac przed montazem.

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz. Rozrząd nie wymieniany (200 tyś przebiegu na ten moment). Nie chce inwestować w ten samochód. Ma pojeździć jeszcze rok i idzie na sprzedaż

Zrobie to co pisałeś i dam znać. Mam nadzieje że to pomoże.


Pozdrawiam

Opublikowano
zaoszczędziłeś na oleju błąd ,w takiej sytuacji to należy dodatkowo zrobić płukanie ze dwa razy nowym olejem nie musi być dobrej klasy o filtrze to już nawet nie wspomnę bo aż wypieków dostaję na myśl że tego nie ruszałeś ,z kąd pewność że jakiś kanał się nie przytkał ,teraz to ryzyk fizyk płucz silnik zmieniaj filtr może coś pomoże zalej docelowy olej z nowym filtrem i pruba
Opublikowano

Dzieki za radę gczarkowski1212

Jeszcze pytanie. Lać Cerateca dla pewności ze uszczelni czy takie zabiegi są raczej mało skuteczne?

Opublikowano
Zgodze się ale ciśnienie mierzyłem manometrem. Rezultat pomiarów to 0.8 bara na biegu jałowym. Kontrolka zapala się przy odpalaniu, tylko na nagrzanym silniku i to nie zawsze. W czasie jazdy nie wywaliła ani razu.
Opublikowano
Ale caly syf krazy w obiegu..jeszcze pompa takze do demontazu i czyszczenia,ja malem pol silnika rozebrane,wszystko czyszczone nowy smok,plukanie,wymiana oleju po 1000 km i kolejna po 5000tys,silnik zyje... koszt 4500zl
Opublikowano
Czujnik pokazuje niskie przy odpalaniu, byc moze jakis plastik pływa w jego okolicach. Potem cisnienie nie odstaje od normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.