Skocz do zawartości

e60 530d downpipe przelot i wyciszenie wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wstawiłem do swojej 530d downpipe 3 cale zamiast katalizatora a reszta wydechu jest od seria od 535d czyli gruba rura mały tłumik i tylni tłumik przelot

Auto jest dość głośne, nie ma tragedii ale chciałbym je bardziej wyciszyć ale nie kosztem dużego ciśnienia za turbiną więc downpipe musi zostać.

Czy ktoś się orientuje jaki konkretnie tłumik czy strumienica mogłaby być zamontowana np w połowie układu aby zdjąć trochę gruby dźwięk i wyciszyć układ ?


Zastanawiam się nad wywaleniem środkowego tłumika i wstawienie tam strumienicy np takiej od f01

image;s=1080x720

Opublikowano

polift, jest przelot praktycznie teraz


robiłem test i zatykałem jedną dziurkę wydechu i jest sporo ciszej (takie rozwiązanie miał 535d przedlift) czy ktoś się orientuje jak działa ta przepustnica rury wydechowej w 535d przedlift ? gdzie się łączy i kiedy się aktywuje ? to byłoby najlepsze rozwiązanie aby na postoju przepustnica była zamknięta a otwierała się przy butowaniu

Opublikowano

No to poliftowy 535d jest mega cichy :shock:


Sterowanie klapką w wydechu w wersji 272hp jest kontrolowane przez DDE. Na swoim sterze raczej tego nie uruchomisz.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Myślę, że uruchomię to bez problemu, tylko nie mogę znaleźć jak idzie wiązka vacum w stronę silnika.

Zasada działania przepustnicy w wydechu jest bardzo zbliżona do działania klap wirowych jeżeli chodzi o parametry dla których ma się otwierać tak wyczytałem.


Z racji, że nie mam klapek w kolektorze i sterownik i podciśnienie zasysa pustą sztangę, podłącze się vacum przewodem tam i wtedy kiedy auto nie wymaga mocy przepustnica wydechu jest zamknięta a kiedy wymaga to się będzie otwierać i rozwiązanie proste jak cep, tylko którędy przewód vacum jest pociągnięty fabrycznie w 535d przedlift, tego nie mogę się nigdzie doszukać.


Co do tego dźwięku, to dla mnie jest troszkę za głośno, bo auto mam z zewnątrz totalną serię i trochę głupio tak, że wydech dudni, a z zatkaną jedną końcówką na postoju staje się kompletnie niesłyszalny i to mi się podoba i zamierzam zrobić tak, że podczas postoju lub przy bardzo powolnej jeździe np w korku auto ma być mega cichie a podczas sprintu i szybkiej jazdy ma być przelot a dźwięk wydechu już nie ma znaczenia bo zostaje w tyle i słychać tylko dźwięk silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.