Skocz do zawartości

Zapowietrzony układ hamulcowy - E90 M57N2 automat


Bartłomiej 98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wytłumaczy ktoś krok po kroku procedurę odpowietrzania układu hamulcowego? Pompa raczej nie jest zapowietrzona tylko zaciski. Ale od początku... Demontowałem zaciski hamulcowe w celu ich pomalowania. Jak to wyglądało w skrócie

1. Demontaż zacisków z tarcz

2. Wciśnięcie hamulca do podłogi i zablokowanie o kierownice aby po odkręceniu przewodów hamulcowych nie lał się płyn i ograniczyć ryzyko zapowietrzenia pompy.

3. Odkręcenie przewodów hamulcowych oraz zaślepienie ich w celu uniknięcia zanieczyszczeń + dodatkowa ochrona przed wyciekiem płynu choć i tak nic nie leciało.

4. Wyczyszczenie tłoczków brake cleanerem, posmarowanie pastą do tłoczków, cofnięcie tłoczków.

5. Montaż nowych tarcz + klocków na przednią oś (tył bez wymiany).

6. Montaż zacisków.

7. Maska w górę, usunięcie przepracowanego płynu hamulcowego strzykawką na tyle ile to możliwe bez demontażu sitka.

8. Uzupełnienie świeżego płynu ATE dot4 SL.6 do poziomu max.

9. Przepompowanie płynu przez każdy zacisk w celu wymiany płynu oraz odpowietrzenia wg instrukcji z książki "sam naprawiam BMW serii 3" w kolejności:

- prawy tył

- lewy tył

- prawy przód

- lewy przód

Operacja wykonana na zgaszonym silniku bez zapłonu.

Pęcherzyków brak a płyn czysty, jasny prawie jak woda.

Hamulce jako takie są. Zrobiłem wczoraj 100 km ale moim zdaniem jeszcze trochę są zapowietrzone. Pedał później "bierze". Wcześniej wystarczyło, że delikatnie dotknąłem i był jak brzytwa, teraz trzeba mocniej docisnąć. Gwałtownego hamowania nie próbowałem ze względu na nowe tarcze.

W jaki sposób mam wykonać prawidłowo odpowietrzanie? Są różne szkoły. Kolejność taka jak robiłem lub zupełnie odwrotna, pompowanie i przed odkręceniem włączenie zapłonu, niektórzy też twierdzą że pompa się rozsypie po takim odpowietrzaniu. Może za pierwszym razem nie ale chcę wiedzieć jak to robić zgodnie ze sztuką ponieważ chciałbym sobie sam wymieniać płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewny jestes ze zaciski zalozyles prawidlowo? Prawy na prawa? Odpowietrzniki sa do gory? Te pomylki czesto sie zdarzaja...

 

Tak, odpowietrzniki w górę. Przepompowałem już 2 litry różnymi sposobami i nadal bez skutku.. Teraz przyszło szukać dobrego fachowca na mazowszu, kto ma maszynę do odpowietrzania. Chyba, że uszkodziłem pompę hamulcową :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Kolego I jak poradziles sobie z odpowietrzenien mam ten sam problem po zamontowaniu hydrołapy nie moge odpowietrzyc probowalem tradycyjnie na wylaczonym silniku I pompką I dalej lipa! Impa 2x odpowietrzyla abs I nic. Wydaje mi sie jak by hydro jakos zaciagalo powietrze ale nie cieknie nigdzie jest nowe. Napompowalem 2 bary pompka przelalo przez 2 tylnie zaciski zero powietrza za chwile jeszCze raz prubuje odpowietrzyc I znow powietrze sie pokazuje. Ktos doradzi mi coś? Hydro wpiete w uklad 2 trojnikami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.