Skocz do zawartości

330ci Sonda lambda


xyz361xyz1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.330ci 2000rok mam padniętą sonde lambda.Tą bliżej szyby zdaje się chyba 2 bank ? Ziomek mówi że ma zerowe napięcie czy tam 0.1 więc to pewne że sonda a nie np coś z elektryką kablem ? Obroty falują , silnik trzęsie , nie chodzi na wszystkie gary , zapłon wypada , check engine , dodam na 2500 gazu spada wskazówka trzyma sie na 1500 obrotów przez dluzszy czas zanim spadnie.Generalnie jak trzyma się ją na obrotach to pracuje na wszystkie gary ale jak pochodzi na jałowych to już nie.Myślałem że może cewki.Pytanie jaką kupić sonde ?Nie mam bladego pojęcia.Te sondy się różnią jakoś ? Ta przy szybie a ta przy zderzaku czymś ? Zapodam zdjęcie tej sondy.

https://zapodaj.net/e2fc097798809.jpg.html


Patrze teraz po vinie na real oem to na moją logike to jest ta sonda

Sonda lambda, regulacyjna 11781742050

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bosch:

https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11781742050

Podaj błąd odczytany w inpa, pokaż pracę sond po rozgrzaniu na wolnych obrotach przez 30 sekund, dodaj gazu i znowu 30 sekund na wolnych obrotach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkręciłem nową sonde.Jest troche lepiej ale praca silnika dalej g.... Obroty już tak nie falują strasznie ale problem w tym , że jak przykładam ręke z tyłu do wydechu to pierdzi.Lecą spaliny , przerwa , lecą spaliny i tak cały czas.Silnik się trzęsie aż czuć to na budzie.Dodatkowo dziś sam się tak przydławił że już gasł.Raz wypadł zapłon.Mówimy tu cały czas o jałowych obrotach.Podejrzewam też coś z disą bo w jej okolicy słychać takie syczenie szuranie ale też nie cały czas.Był moment że przez chwile nawet w miare normalnie wszystko pracowało.Ale jak nie jedno to drugie daje jakieś objawy... Jutro spróbuje podpiąć kompa.Ale ktoś może powiedzieć co to do cholery może być ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik na szybko podpiął mi kompa.Wypadanie zapłonu 1 2 3 4.Skasował błędy check zgasł jakoś narazie coś tam jeździ ale na jałowych jej nie trzymam.Świece mają już troche czasu tylko że nawet jak wtedy je wymieniałem to pamiętam że po jakimś czasie zdarzyło się że też wypadł zapłon.W sobote znów podepne zobacze błędy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skan kompem za ~7k zł



7B DME-Moduł sterujący silnikiem: Aktywacja,Chłodzenie MAP


98 DME-Moduł sterujący silnikiem: Napięcie sondy lambda za katalizatorem,rząd 1


D7 DME-Moduł sterujący silnikiem: Sonda lambda za katalizatorem,rząd 1,brak sygnału


E3 DME-Moduł sterujący silnikiem: Mieszanka paliwa,rząd 1,przekroczony dopuszczalny zakres


E4 DME-Moduł sterujący silnikiem: Mieszanka paliwa,rząd 2,przekroczony dopuszczalny zakres


EE DME-Moduł sterujący silnikiem: Przerwa zapłonu,cylinder 1


EF DME-Moduł sterujący silnikiem: Przerwa zapłonu,cylinder 2


F0 DME-Moduł sterujący silnikiem: Przerwa zapłonu,cylinder 3


F1 DME-Moduł sterujący silnikiem: Przerwa zapłonu,cylinder 4


F2 DME-Moduł sterujący silnikiem: Przerwa zapłonu,cylinder 5


Po zeskanowaniu wyżej ^ wykręciłem cewki 1 2 3 4 i świece 1 2 3 4.Zamieniłem cewke szóstą na pierwsze miejsce i pierwszą na szóste miejsce.Wyjąłem dise a tam okazało sie że klapka luzem... wywaliłem klapke i wkręciłem dise (kostka od disy wypięta) Przejechałem jakieś 40 km i check engine.Wpieliśmy kompa kolegi za 130 zł i takie błędy:


P0174 Sonda lambda (czujnik O2),rząd 2,mieszanka zbyt uboga


P1619 Map cooling thermostat control circuit signal low


P1345 Missfire cylinder 2 with fuel cut - off


P1347 Missfire cylinder 3 with fuel cut - off


P1343 Missfire cylinder 1 with fuel cut - off


Ps sonda na banku 2 przed katem ostatnio zmieniona.Od czasu pierdzielenia się spalanie podskoczyło do 15,5 litra nawet 16,5 l cykl mieszany pb98.Fakt że trzymam ją wysoko na obrotach ostatnio ale zaraz po naprawie vanosa dawałem ostro i 12,5 to raczej tak nie przekraczało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawione świece nowe dalej to samo ale odkryliśmy lewe powietrze przy disie.Psikaliśmy na dise zmywaczem do hamulców.A dokładnie przy tym cięgnie co idzie od klapki do mębrany.Tam jak się klapka ułamała to została tuleja z dziurą.Klej dany na tą dziure zobaczymy jutro.Może komuś pomoże bo tu ciężko o pomoc :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szok, nie było mnie chwilę..masz super mechaników :duh: ewidentne objawy lewego powietrza (błędy złego składu mieszanki i wypadający zapłon) a oni cewki i świece wymieniają, brak słów. Zacznij jeździć do kogoś kto ma pojęcie na bmw, bo fortunę zostawisz na niepotrzebne części. Najlepszy ten komp za 7k :mrgreen:

Poinformowali Cię chociaż, że masz uszkodzoną grzałkę termostatu czy ten błąd ich nie ruszył? Masz termostat do wymiany, tylko oryginał wchodzi w grę, żeby te majstry nie wciskali Ci włoskiego obecnie behra.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak.Próbowałem zmienić aktualnego mechanika co odkrył mi te lewe powietrze na lepszego.Pojechałem do innych.Miałem wibracje podczas przyśpieszania.Zmienili mi dyfer i jeszcze kilka części łącznie z częściami wyszło mi jakieś 2300 zł... A wibracje wgl od dyfra nie były... Wole już robić u tego bo chociaż tyle kasy nie zostawiam... Teraz zaczą wgl coś robić bo ostatnio to sie obijał... I właśnie wtedy poszedłem do tych ..uji Nie ma dobrych mechaników taka jest prawda.Jak se sam nie zrobisz to dobrze nie będzie.Ostatnio znowu wypadał zapłon ale na 1 gar szybka diagnoza z ziomeczkiem i była to cewka i se zmieniłem i yebać ich wszystkich.Ten mój mechanik (od lewego powietrza) 3 lata temu wstawił mi świece po 100 zł za sztuke ngk lpg 1 elektrodowe... Bo twierdził że na innych świecach chodzić nie będzie.A gość z sklepu mi mówi że lpg to marketing nic więcej.I ostatnio przed zmianą znowu mi mówił że pytał o świece i do mnie po 100 zł za sztuke... Pojechałem do sklepu 6 sztuk ngk 4 elektrodowe 230 zł pojechałem do niego powiedziałem mu że lpg to marketing i kupiłem za 230 zł i se wstawiłem u niego.I co zrobisz.Nic nie zrobisz... A pytanie o ten termostat.Co grozi jak będę jeździł na tym termostacie ? Bo już trochę jeżdzę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz cały czas temperaturę 96 stopni i w górę, pod obciążeniem uruchamiana jest grzałka (u Ciebie nie działa) i temperatura spada w okolice 80 stopni, więc silnikowi/elementom układu chłodzenia jest o wiele lżej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.