Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z EGR w F31 silnik B47 2.0 163KM wersja Efficicent Dynamics.

Na początku zaczęło się od szarpania, przycinania, przyduszania, przerywania podczas jazdy ze stałą prędkością w warunkach powiedzmy autostradowych. Pojedyncze szarpnięcie i auto jechało dalej. Pojechałem na komputer wyszedł błąd EGR - nie domyka się. Miałem w planie wymienić go na nowy ale czas oczekiwania na wolne miejsce itd... Miałem kilka dłuższych tras pod rząd i zaczęło się to zjawisko nasilać na powtarzalności. Trafiłem do warsztatu który wyprogramował EGR i miało być już dobrze. Po tym zabiegu szarpnięcia już nie zauważyłem, jednak czasami auto nie ma mocy w dolnym zakresie obrotów - do 2,5-3tys obrotów a za chwilę jedzie jak należy. Dzieje się to znowu losowo.

Pytanie czy EGR może nadal być częściowo otwarty i dlatego tak się dzieje bo został wyprogramowany w pozycji nie zamkniętej skoro tego dotyczył błąd. Może kolektor dolotowy jest mocno zasyfiony i tak się dzieje? Choć przed wyłączeniem EGR szedł z dołu równo nic się nie działo tylko w trasie czasami szarpnęło.

Ktos miał podobny przypadek? Jakieś rady co zrobić? Z jednej strony wyłączenie EGR dobre dla czystości kolektora dolotowego z drugiej strony dużo opinii że wyłączenie złe dla silnika. Proszę o jakieś podpowiedzi :)

Opublikowano

Oczywiście że złe dla silnika.

Dlaczego nie zgłosiłeś się do aso na akcje wymiany egr?

Ja dwa miesiące temu dostałem nowy egr razem z chłodnicą egra

Opublikowano
Byłem na akcji wymiany EGR ok 4msc temu i wymienili tylko chłodnice EGR. Dzwoniłem do serwisu żeby to potwierdzić i doradca serwisowy powiedział, że tylko chłodnice wymieniali bo tylko to podlega wymianie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem identyczną sytuację na akcji serwisowej w lutym. Pomimo zgłoszenia że EGR kilka razy mi się zaciął stwierdzili że akcja dotyczy tylko chłodnicy którą wymienili. EGR mogą wymienić odpłatnie lub w ramach akcji serwisowej przeczyścić.
Opublikowano
Muszę znaleźć czas i założyć zaślepkę EGR. Osoba która zajmowała się wyłączeniem EGR twierdziła, że żadne zaślepki nie są potrzebne, a już kilka opinii słyszałem, że powinien być jednak zaślepiony fizycznie. Czy ktoś się orientuje czy powinna być w łączeniu chłodnica EGR - Kolektor dolotowy czy chłodnica EGR - blok silnika?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym silniku całkowita dezaktywacja EGR nie jest korzystna dla prawidłowej pracy silnika. Pisałem już kiedyś z jakiego powodu. W skrócie - mapa silnika została napisana przez nieliche głowy inżynierów w BMW która uwzględnia również pracę EGR. Toner może wyłączyć programowo ERG i nic więcej ale żaden nie jest w stanie stworzyć nowej mapy która zapewniałaby najlepsze warunki pracy np.bez EGR.
Opublikowano
Mnie rok temu jeszcze na gwarancji wymienili EGR,szarpanie podczas przyspieszania, a kilka dni temu EGR i chodniczkę spalin, akcja serwisowa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie była podobna sytuacja. Pomogło porządne czyszczenie/sprawdzenie klap w kolektorze dolotowym oraz wymiana egr , oryginał Pierburg około 400zł. Najlepiej zrobić też za pomocą ISTY programowanie nowego EGR, ale nie jest to koniecznie.


Pomimo, że pół roku wcześniej samochód był na akcji , wymienli samą chłodnicę. W instrukcji do tej akcji jest info, że należy sprawdzić EGR i kolektor dolotowy. Oczywiście nic nie ruszone, a w kolektorze syf niemiłosierny...

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
180tys, ale wcześniej Niemiaszek latał tylko trasy, a ostatnie 20tys to głównie miasto i okolice i to dało najwiecej w d..
BAYERISCHE MOTOREN WERKE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.