Skocz do zawartości

Temat zablokowany: niesprawny wtrysk=awaria silnika+remont


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z jakiego powodu temat "NIESPRAWNY WTRYSKIWACZ = AWARIA SILNIKA" został nagle zablokowany???

Sądziłem że ten wątek będzie ciekawym tematem dla wszystkich użytkowników modelu BMW X3 F25 20D 184 KM.

Dziurawy tłok cylindra nie powstaje bez przyczyny i na co dzień podczas użytkowania autka.

Myślałem że forum BMW jest odpowiednim miejscem na polemiki i dyskusje w dociekaniu przyczyn awarii silnika i kosztów z tym związanych.

Spróbuje kontynuować ten wątek bo sprawa jest na tyle złożona i specyficzna że zapewne zainteresuje użytkowników silników N47 20C 184KM

Opublikowano

Podsumowując temat wypalenia dziury w tłoku:

Mechanik ani ja nie mamy przekonania co faktycznie się zadziało podczas jazdy samochodem kiedy nagle poczułem spadek mocy silnika.

Przejechałem 15 km od miejsca awarii do garażu na trzech cylindrach. Silnik odpalał bez problemu poza objawami drgań, które było czuć w kabinie.

Jednego jestem pewien.

Miałem bardzo dużo szczęścia co do uszkodzeń, jakie spowodowały opiłki dziurawego tłoka w silniku.

Trafiłem na warsztat, który prowadzą prawdziwi fachowcy od marki BMW.

Właściciele, którzy sami pracują przy naprawach i mają partnerski stosunek do klienta na każdym etapie naprawy to rzadkość.

Kiedy zadałem pytanie z jakich zamienników zamierzają korzystać odpowiedź była natychmiastowa. Pracujemy tylko na oryginalnych częściach.

Roczna gwarancja bez limitu przebiegu kilometrów. Po 10 minutowej rozmowie wiedziałem już, że trafiłem na warsztat któremu mogę w pełni zaufać.

Ceny mają bardzo przyzwoite. Za cały remont silnika z częściami zapłaciłem tyle ile kosztuje wymiana rozrządu. Wtryskiwacz sam kupiłem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moim zdaniem nigdy nie powinno dojść do awarii silnika poprzez wypalenia dziury w tłoku.

Co to za samochody teraz są produkowane żeby zaledwie po 170 tys. km. doszło do tak poważnej awarii silnika.

Gdyby opiłki tłoka poczyniły większe spustoszenie w silniku to czekała by mnie wymiana silnika na używany.

W ASO nowy silnik BMW N 4720C bez osprzętu po regeneracji kosztuje tylko 50 tys. Nic dodać nic ująć.

Kupno używanego silnika to jak "kupowanie kota w worku" lub inaczej mówiąc "rosyjska ruletka".

Gwarancja rozruchowa którą oferują handlarze to pic na wodę. Nie dajcie się wpuścić w kanał.

Teoretycznie można zwrócić silnik, jak okaże się trefny, ale już na swój koszt i bez gwarancji odzyskania kasy.

Handlarze wciskają klientom tekst, że to wina warsztatu i złego rozruchu.

A kto poniesie koszty zamontowania używanego silnika i jego uzbrojenia oraz próby rozruchu, a później jego wymontowania - klient.

Jeśli istnieje możliwość dokonania naprawy uszkodzonego silnika to radzę to zrobić.

Zanim warsztat kupił mój tłok to dokonał pomiarów cylindrów. Wynik wyszedł na nominalny.

Ważna jest też szlifiernia, która frezuje głowicę i naprawia bloki. W jednej szlifierni chcieli wymienić od razu 4 łożyska.

Mechanik który naprawiał mój silnik nie zgodził się z taką diagnozą i zawiózł blok do drugiej zaprzyjaźnionej szlifierni gdzie po oględzinach stwierdzili, że wystarczy wybrać ryskę spod jednego łożyska. Mechanik powiedział do mnie że nie lubi naciągaczy i tyle.

Ważne jest to że, kiedy będziemy musieli zrobić remont silnika, żeby trafić na rzetelny warsztat który zna się na silnikach jednej marki.

Mój mechanik przepracował 6 lat w BMW Monachium i kilka lat w ASO. Zapisy na terminy napraw są długie ale w 100% warte poczekania.

Pasjonat BMW który na dodatek robi to z sercem i dużą wiedzą.

Życzę wszystkim użytkownikom X3 bezawaryjnej jazdy i życzliwości, z którą ja się spotkałem podczas stresującej awarii.

Opublikowano

I to się nazywa dobry happy end.W tym całym nieszczęściu,dobrą stroną jest to,że trafiłeś na rzetelną i fachową pomoc,bez naciągania na koszty.Dziękuję za podzielenie się wiedzą.Być może kiedyś komuś się to przyda.I tak jak mówisz,bezawaryjnej jazdy wszystkim naszymi X-ami



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.